معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری هفته قرآن و عترت سال ۹۷ در خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه هماهنگی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی گفت: امسال بنا شده معاونت قرآن و عترت، برنامه‌های هفته‌های قرآن و عترت را به خراسان شمالی واگذار کند.
کد خبر: ۲۸۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ - 06May 2018

برگزاری هفته قرآن و عترت سال 97 در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «حسین فرخنده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه «هماهنگی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی» اظهار داشت: در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری به خصوص نمایشگاه قرآن باید دامنه فعالیت ها بیشتر شود تا مخاطبان بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: محل نمایشگاه قرآن باید در مکانی قرار گیرد که شأن قرآن حفظ شود و بایستی آثار غنی تر و جدید تر هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی برای نمایشگاه در نظر گرفته شود.

«رضا رضایی» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: سال گذشته در کنار نمایشگاه قرآن فعالیت های فرهنگی و هنری با محتوای قرآنی از جمله فروش همراه با تخفیف آثار مکتوب با محتوای قرآنی، شب شعر آیینی، کرسی های تلاوت، اجرای نمایش های خیابانی، تجلیل از نخبگان قرآنی و کارگاه های تدبر در قرآن کریم ارائه شد، به همین دلیل امسال معاونت قرآن و عترت بنا شده هفته های قرآن و عترت را به خراسان شمالی واگذار کند.

وی افزود: هفته قرآن و عترت برنامه شاخصی است و باید در سطح استان برگزار شود بنابراین مستلزم ارائه فراخوان در حوزه های مختلف در قالب یک فعالیت فرهنگی، هنری و تبلیغی با محتوای قرآنی است و در این مقوله هریک از شهرستان های خراسان شمالی می تواند پایلوت یک فعالیت هنری با محتوای قرآنی باشد.

رضایی با اشاره به اینکه در برگزاری نمایشگاه قرآن علاوه بر قرائت قرآن باید به مفاهیم قرآنی نیز توجه شود، گفت: بهتر است در کنار بخش فروش، برنامه هایی در حوزه تخصصی فعالیت های قرآنی ارائه شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه قرآن باید ذائقه مخاطب را در نظر بگیریم و از شیوه های سنتی عبور کنیم، افزود: به عنوان مثال در حوزه فعالیت های کودک بحث تصویرسازی کتاب و جاذبه های بصری را باید تقویت کنیم و تلاش بر این است همانند سال گذشته برنامه های متنوعی در کنار نمایشگاه قرآن ارائه شود.

وی خطاب به ناشران بیان کرد: از ناشران انتظار می رود آثار خود را با حداقل تخفیف 20 درصد ارائه دهند و محصولات دارای تنوع و کیفیت باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار