نعمت‌زاده در نشست خبری جشنواره بین‌الملی رسام:

جریان مقاومت باید سینما و هنر مناسب خودش را ایجاد کند/ جشنواره رسام گامی در جهت سینمای مقاومت است

معاون فرهنگی و هنری و اجتماعی منطقه آزاد اروند با اشاره به دستاوردهای مهم و تاثیرگذار جریان مقاومت در منطقه گفت: جریان مقاومت باید سینما و هنر مناسب خودش را نیز ایجاد کند که جشنواره رسام یک گام در این راه بسیار مهم است.
کد خبر: ۲۸۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ - 29April 2018

جریان مقاومت باید سینما و هنر مناسب خودش را ایجاد کند/ جشنواره رسام گامی در جهت سینمای مقاومت استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام (دفاع مقدس و مقاومت) که امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره رسام مورد استقبال بسیار چشم‌گیر و غیرقابل تصوری قرار گرفته است، اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم کوتاه رسام در بخش فیلم‌سازان داخلی و بین‌المللی مورد استقبال بسیار چشم‌گیر و غیرقابل تصوری قرار گرفته که امیدواریم به افزایش حضور مردم در سالن‌های سینمایی و ارتقای سطح بصری مردم در حوزه توجه به ارزش‌های سینمایی موثر باشد.

وی گفت: جشنواره فیلم رسام امسال در جایی برگزار می‌شود که سرزمین مقاومت و افتخاری برای سرزمین‌مان ایران است. سرزمینی که مردمان آن با جان و مالشان از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی دفاع کردند.

سیدمرتضی نعمت‌زاده معاون فرهنگی و هنری و اجتماعی منطقه آزاد اروند در ادامه این نشست با بیان این‌که مقاومت یک پدیده جهانی است، گفت: مقاومت رویکردی انسان محور است که تلاش می‌کند تا محوریت انسان را در عرصه اجتماعی و فرهنگی به جایگاه مناسب خود برساند.

وی بیان کرد: همانطور که مقاومت در عرصه نظامی بسیار قدرتمند ظهور پیدا کرده است؛ امروز بر ما لازم است تا در کنار سربازانی که مقاومت را به جایگاه متعالی رسانده و شهدای مدافع را تقدیم کرده‌اند. ما باید جایگاه مقاومت هنر را در میان هنرمندان و اندیشمندان در جهت پایداری و عمق ساختن این آرمان نهادینه کنیم.

نعمت‌زاده فرهنگ را اساسی‌ترین مساله انسان دانست و تصریح کرد: نگاه اساسی‌ترین مساله زندگی انسان است و مقاومت میراث بزرگی است که منطقه خوزستان نقش مهمی در شکل دادن آن داشته است.

معاون فرهنگی و هنری و اجتماعی منطقه آزاد اروند گفت: 47 روز مقاومت در خرمشهر و یک سال مقاومت مردم آبادان در مقابل محاصره قدرت‌های جهانی که به صورت لشکر صدام ظهور پیدا کرده بود، باعث ایجاد جریان مقاومت شد که نقش اساسی آن را انسان و مردم ایجاد می‌کردند.

این مقام مسؤول در منطقه آزاد اروند ادامه داد: علی‌رغم حمایت‌های مداوم جبهه استکبار، مقاومت در لبنان، سوریه و عراق با تکیه بر عنصر انسان توانسته است، صفوف تروریست‌ها را در هم بشکند. این مقاومت، محور آن انسان است که در فلسطین نیز ناکارآمدی ارتش صهیونیست را به بار آورده است. این تجربه عظیمی است که از ایران آغاز شد و امروز در سطح ملی و بین‌المللی خودش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: لازم است جریان مقاومت، سینما و هنر مناسب خودش را ایجاد کند. جشنواره رسام نیز یک گام در این راه بسیار مهم است که در آن قدم می‌گذاریم. ما در منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این ابتکار عمل زیبا حمایت می‌کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم آن را گسترش دهیم.

نعمت‌زاده عنوان کرد: این حرکت فرهنگی و هنری همراه با دورانی است که اروند به یک منطقه بین‌المللی تبدیل شده است و هنر نیز یک زبان بین‌المللی است که در این جشنواره وجود دارد و با حضور 2 هزار و 100 هنرمند از 90 کشور جهان رونق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار