مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری کارگاه تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس در اراک/ تاکنون ۵۸۰ مدخل دانش‌نامه ثبت شده است

مدیریت مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نخستین کارگاه تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ - 22April 2018

برگزاری کارگاه تشکیل پرونده علمی دانشنامه دفاع مقدس در اراک«علی فراهانی» مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی، اظهار داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی فعالیت خود را نزدیک به ۲ سال است که همزمان با سراسر کشور آغاز کرده که تا به امروز ۵۸۰ مدخل به ثبت رسیده است.

وی افزود: از این تعداد مدخل ثبت شده در دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی، ۲۳۴ مورد مربوط به شهدا و اشخاص، ۱۷۷ مدخل در ردیف فرهنگی و اجتماعی و ۱۶۹ مورد مربوط به مدخل جغرافیا و نظامی است.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در واقع دانش‌نامه دفاع مقدس مجموعه‌ای مستند، مرجع، جامع شامل تمامی اطلاعات و دانش‌های محقق شده در راستای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

فراهانی با اشاره به برگزاری کارگاه تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی، گفت: این کارگاه به مدت یک روز با حضور ۲ نفر از اساتید مرکز تاریخ جامع و دایرةالمعارف دفاع مقدس و شرکت نمایندگان برخی از دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌هایی همچون ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ناجا و... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کارگاه روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: از جمله سرفصل‌های مطرح شده در این کارگاه، شیوه‌های علمی جمع‌آوری اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده علمی و تدوین مقالات داش‌نامه استانی است.

فراهانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس و اهمیت این موضوع، گفت: مقام معظم رهبری در راستای اهمیت تدوین و نگارش دایر‌ةالمعارف دفاع مقدس می‌فرمایند: «یک دایرةالمعارف تهیه کنید مهم آن است که یک مرجع می‌شود منتهی یک چیز محکم و قوی و مستند و بی‌تعارف باشد».

وی افزود: جمع‌آوری و ثبت آثار دفاع مقدس استان مرکزی نظیر نهاد‌های مردمی، نیرو‌های مسلح، ارائه منبع معتبر مستند و جامع به عنوان مرجع علمی در ارتباط با دفاع مقدس به محققان و عموم مخاطبان و توسعه و ترویج ارزش‌ها و آموزه‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، سه هدف کلی مربوط به دایرةالمعارف دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار