سردار کارگر:

لزوم بها دادن به ایده‌های جدید/ عادت و روزمرگی آفت پرداختن به دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نباید در برابر حرف‌های جدید و ایده‌های نو جبهه‌گیری کرد، گفت: عادت و روزمرگی آفت و مانع اجرای برنامه‌ها در موضوع دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۸۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 04April 2018

لزوم بها دادن به ایده‌های جدید/ عادت و روزمرگی آفت پرداختن به دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در نشست صمیمی مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در سالن خلیج فارس این موزه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال جدید و میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: پیش از هر چیز به همه عزیزانی که در مجموعه راهیان نور در طول سال و به ویژه ایام نوروز تلاش و فعالیت می‌کنند، خداقوت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به احادیث و روایاتی از اهل بیت (ع) مبنی بر اینکه پیشرفت و تکامل انسان باید همواره مداوم، روزانه و مبتنی بر آینده‌سازی باشد، افزود: متاسفانه یکی از مهمترین علل و موانع عدم موفقیت در اجرای برنامه‌ها این است که گا‌هی دچار عادات و روزمرگی می‌شویم که این در واقع نوعی آفت و مرگ خاموش برای یک مجموعه محسوب می‌شود؛ لذا اگر بر عادات غلط خود غلبه کنیم به اهدافمان خواهیم رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید در برابر تحولات مثبت و ایده‌های نو و موثر انعطاف‌پذیر باشیم، ادامه داد: در مسیر ترویج ارزش‌های دفاع مقدس باید سعی کنیم تا متناسب با پیشرفت‌های علم و تکنولوژی حرکت و از ابزار‌های روز بهره‌برداری کنیم.

سردار کارگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در انجام کارها گفت: اگر می‌خواهیم کارهای ما ماندگار بماند، باید به جوان‌ها اعتماد کرده و به آن‌ها بها دهیم. ما در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردیم و توانستیم کشور را در برابر تجاوز و شدائد جنگ ۸ ساله حفظ کنیم. جوانان امروز به لحاظ سطح سواد، توانایی و سلیقه جوانانی بهتر از جوانان دهه شصت هستند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پذیرای همه اقشار، احزاب، مذاهب، ادیان و گروه‌هاست، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که یکی از مهمترین عوامل موفقیت در عرصه دفاع مقدس این است که به هیچ وجه اجازه ندهیم دفاع مقدس وارد مسائل سیاسی و جناحی شود؛ چراکه در این گنجینه عظیم همه سهیم بودند و در واقع متعلق به همه ملت ایران است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین گفت: مقام معظم رهبری در دی‌ ماه سال‌ گذشته مطالب ارزشمندی را در دیدار مسئولان بنیاد با ایشان در مورد دفاع مقدس فرمودند مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، 2 سال و 10 سال نیست؛ بلکه متعلق به یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم و باید پیروزی این جنگ را تا 100، 200 سال آینده حس کنیم. و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ. این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود و بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب است. خداوند ان‌شالله شما را موفق بدارد. ان‌شالله کارتان را به جای مطلوبش برسانید. کارتان کار مهمی است. حفظ آثار جنگ و تدوین دقایق و ریزه‌کاری‌های دوران دفاع مقدس یکی از بهترین و با ارزش‌ترین کارهاست که الحمدالله شماها به آن مشغول هستید و ادامه می‌دهید و ان‌شالله به نتایج خوبی هم خواهد رسید. خسته از کار نشوید. کار را تمام شده فرض نکنید. آثار و برکات دوران دفاع مقدس باید در ذهن‌های مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامی، سال‌های متمادی باقی بماند و این هم بسته به کار شماست.»

وی با اشاره به اهمیت موضوع دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب از گذشته تا به امروز گفت: مقام معظم رهبری همچنین در سال ۷۹ فرمودند که «امروز کار عدّه‌ای که به میدان جنگ رفتند و در این هشت سال، آن حماسه را آفریدند - چه شهدایشان، چه ایثارگرانشان، چه رزمندگانشان - دیگر تمام شد. آن‌ها کار خودشان را کردند. پس از پایان کار آن‌ها، کار یک خیل عظیم دیگری آغاز می‌شود؛ بعد از پایان جنگ نوبت این خیل عظیمی است که این دیگر مساله‌اش 8 سال نیست؛ هشتاد سال هم اگر طول بکشد، جا دارد.»

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرحله نخست باید خودمان عامل به ارزش‌ها باشیم تا حرف و عملکردمان در دیگران موثر واقع شود، گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، شهدا، ایثارگران و رزمندگان کار خود را انجام دادند و امروز این ما هستیم که در مقابل آنها مسئول بوده و تکلیف بر عهده داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید تقوای الهی پیشه کرده و کار را برای خدا انجام دهیم، افزود: زمانی که تقوا داشته باشیم و کار خالصانه برای خدا انجام دهیم، قطعاً نصرت و عنایت الهی نیز شامل حالمان خواهد شد و حرف‌مان در دیگران اثر خواهد کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به گزارشی که توسط وی در خصوص موزه‌های دفاع مقدس محضر فرمانده معظم کل قوا ارائه شد، گفت: پس از ارائه این گزارش، رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید داشتند که دفاع مقدس در این موزه‌ها به خوبی حس شود.

سردار کارگر گفت: ما باید کاری کنیم تا همان‌گونه که افراد در یادمان‌های شلمچه، علقمه، هویزه، فکه، مرصاد و... تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دفاع مقدس را لمس می‌کنند، در موزه‌های ما نیز چنین احساسی را داشته باشند.

وی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار یادمان‌های دفاع مقدس بر بازدیدکنندگان را افرادی دانست که در آن یادمان‌ها در حال خدمتگذاری و تدارک امور هستند که در رفتار، گفتار و نوع پوشش شباهت زیادی با رزمندگان دوران دفاع مقدس دارند و تاکید کرد این موضوع در موزه‌های دفاع مقدس هم انجام بگیرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در عرصه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در موزه‌ها و یادمان های دفاع مقدس گفت: افراد در موزه‌ها و یادمان‌ها باید با استفاده از ابزار هنری کاری کنند که بازدیدکنندگان بتوانند با دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه به افرادی که در راهیان نور متحول گشته و مسیر زندگیشان به برکت خون شهدا تغییر یافته است اشاره کرد و گفت: باید در خصوص اینکه کدام کار دفاع مقدس بر روی این عزیزان تاثیر گذاشته است، تحقیق کرد و به آن بیشتر پرداخت.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه باید با هرکسی به زبان خودش سخن گفت و با او ارتباط برقرار کرد، عنوان کرد: در موضوع دفاع مقدس یکی از مسائل مهم مخاطب شناسی است، لذا از خود برتربینی و قضاوت براساس ظاهر افراد باید پرهیز کرد؛ چراکه شاید این افراد در باطن از ما بهتر باشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها