نجفی:

30 درصد آب تهران هدر می‌رود

شهردار تهران گفت: میزان هدررفت آب در شهر تهران 30 درصد است که باید برای کاهش این میزان برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۲۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 27February 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمدعلی نجفی شهردار تهران در همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا، با بیان اینکه امروز باید برای مسئله تامین آب در آینده نگران باشیم، اظهار داشت: در ارتباط با منابع آبی کشور باید یک مدیریت به هم پیوسته با اختیارات روشن قانونی ایجاد و با تجمیع اطلاعات و ارزیابی نیاز‌ها و مشکلات، تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه 300 پیمان خاص مربوط به آب میان کشور‌های مختلف در جهان منعقد شده است، افزود: در تامین منابع آب تهران با مشکلات خاصی مواجه هستیم به همین خاطر باید نگران تامین آب برای شهر تهران در آینده باشیم.

نجفی همچنین عنوان کرد: در کنار تلاش مسؤولان برای حل مشکلات آب، مردم نیز باید با آموزش، آگاهی و مشارکت خود، سرانه مصرف آب در کشور را کاهش دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه میزان استحصال آب از دشت تهران حدود 750 میلیون متر مکعب یعنی تقریبا 3 برابر توان ارکولوژیک این دشت است، بیان کرد: بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به «نشست زمین» به دلیل استحصال بیش از حد از منافع زیرزمینی است؛ همچنین مسئله هدررفت بیش از حد آب در شبکه انتقال آب شهر تهران که حدود 30 درصد بیان شده، از جمله مسائل نگران کننده در خصوص آب تهران است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار