سردار کارگر:

صدا و سیما نقش اساسی در ترویج راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس دارد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: صدا و سیما نقش اساسی در ترویج راهیان نور و انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۲۸۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ - 26February 2018

صدا و سیما نقش اساسی در ترویج راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی راهیان نور در نشست مشترک رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و معاون امور استان‌های رسانه ملی با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور اظهار داشت: واقعیت این است که صدا و سیما نقش اساسی در ترویج راهیان نور و انتقال فرهنگ دفاع مقدس تاکنون داشته است و ما هر چیزی که از این مجموعه در ارتباط با دفاع مقدس خواسته‌ایم، به نحو مطلوب انجام داده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس که یکی از مصادیق بارز آن مسئله راهیان نور است، گفت: مقام معظم رهبری مطلب مهمی را در خصوص دفاع مقدس فرمودند مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

سردار کارگر تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرمودند: «خداوند ان‌شاءالله شما را موفق بدارد، ان‌شاءالله که کارتان را به نتایج مطلوبش برسانید. کارتان، کار مهمی است، حفظ آثار جنگ و تدوین دقایق و ریزه‌کاری‌های دوران دفاع مقدس یکی از بهترین و با ارزش‌ترین کارهاست که الحمدلله شماها به آن مشغول هستید و ادامه می‌دهید و ان‌شاءالله به نتایج خوبی هم خواهید رسید. خسته از کار نشوید، کار را تمام شده فرض نکنید. آثار و برکات دوران دفاع مقدس باید در ذهن‌های مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامی سال‌های متمادی باقی بماند؛ این هم بسته به کارهای شما است».

وی افزود: در سال گذشته 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که بیش از 70 درصد آن‌ها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند که در واقع دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند.

سردار کارگر با بیان اینکه مردم ما همیشه در صحنه‌اند و با ارزش‌هایی والایی چون جهاد و شهادت عجین شده‌اند، گفت: حضور جوانان مدافع حرم در خارج از مرزها برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی و همچنین حضور گسترده مردم در تشییع شهدای گمنام و مدافع حرم بیانگر این است که مردم ما همواره در صحنه و پای کار نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و ما نیز سرباز مقام معظم رهبری هستیم، تصریح کرد: ما معتقدیم که اراده الهی و لطف و عنایت سیدالشهدا (ع) در بنیاد وجود دارد و مسئله راهیان نور و حضور گسترده مردم در سرزمین‌های دوران دفاع مقدس واقعاً با حساب و کتاب دنیوی جور در نمی‌آید. ما به حضرت آقا قول داده‌ایم که ان شاالله تا سال 1404 ظرفیت راهیان نور کشور را به 10 میلیون نفر برسانیم و این کار را حتماً انجام خواهیم داد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه «دفاع مقدس» کلید وحدت در جامعه است، افزود: بدون اغراق می‌گویم در حوزه دفاع مقدس چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی به هر کسی که مراجعه کردیم به ما کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس امری فراجناحی است، گفت: در موضوع دفاع مقدس همه گروه‌ها، اقشار، جناح‌ها و احزاب پای کار هستند و ما باید همچون دوران دفاع مقدس جهت پیشبرد بهتر اهداف با همان روحیه دفاع مقدسی کار کنیم و نیت‌ها، اهداف و ابزار خود را رنگ و بوی قدسی ببخشیم. یکی از اتفاقات خوب راهیان نور این است که از دخالت کاروانی در حال فاصله گرفتن هستیم و امروز افراد با وسایل نقلیه شخصی خود به این مناطق سفر می‌کنند، به طوری که می‌توان گفت در این موضوع از مبدا محوری به سمت مقصد محوری در حال حرکت هستیم، یعنی باید یادمان‌ها را تکمیل و شرایط شب‌مانی را برای زائران فراهم کنیم.

سردار کارگر همچنین گفت: صدا و سیما یکی از برجسته‌ترین سازمان‌هایی بود که باعث شد راهیان نور ترویج یابد و این در نظرسنجی‌های صورت گرفته مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه صدا و سیما در تبلیغ و تبیین دفاع مقدس بسیار ارزشمند و رفیع است، گفت: ما باید با ابزار تبلیغ و رسانه در حوزه دفاع مقدس با روشنگری، پاسخگوی ذهن پرسشگر نسل جوان باشیم تا از ما نپرسد که انقلاب چه کاری کرده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: با توجه به تاریخ دو قرن اخیر مردم ایران در گذشته در جهان سربلند نبودند؛ اما امروز ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر استقلال و تعیین سرنوشت خود و همچنین مقابله با 36 کشور حامی رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس، سربلند و سرافراز هستند؛ چرا که دفاع مقدس که ملت ایران در آن پیروز شدند، یک جنگ جهانی کوچک بود.

وی با بیان اینکه در موضوع راهیان نور 7 استان در خط مقدم قرار دارند، عنوان کرد: ما در طول 365 روز سال، راهیان نور را داریم و در تابستان که هوا رو به گرما می‌رود با فعال کردن مناطق غرب و شمال غرب شاهد حضور گسترده افراد در این مناطق هستیم. همچنین به دنبال فعال نمودن مناطق دریایی هرمزگان و بوشهر هستیم.

سردار کارگر در پایان بیان داشت: ما امروز 15 موزه دفاع مقدس در سراسر کشور داریم که نیاز به معرفی دارند و اگر این موزه‌ها به خوبی تبلیغ شوند، شاهد حضور گسترده مردم جهت بازدید از این مراکز خواهیم بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها