آیت‌الله پورمحمدی:

مردم در ۲۲ بهمن «رفراندوم تماشایی» برگزار کردند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری موضوع برگزاری رفراندوم مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم در ۲۲ بهمن «رفراندوم تماشایی» برگزار کردند.
کد خبر: ۲۷۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 15February 2018

مردم در ۲۲ بهمن «رفراندوم تماشایی» برگزار کردندبه گزارش دفاع پرس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سابقه انقلابی مردم آذربایجان در طول تاریخ اظهار داشت: در طول مبارزات تاریخ ایران با استبداد، مردم آذربایجان نقش بالایی داشتند تا اینکه به 29 بهمن 56 تبریز رسیدیم که اگر همت و دلاوری مردم آذربایجان نبود، حرکات انقلابی خاموش می‌شد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان توانستند با آن حرکت توفنده ستون فقرات رژیم شاهنشاهی را بشکنند افزود: آذربایجان با 29 بهمن به مردم ایران جرأت دادند که یزد، اصفهان و... پشت سر تبریز حرکت کردند تا اینکه این حرکات به 22 بهمن 57 منتهی شد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه آذربایجان در دوران دفاع مقدس هم نقش مهمی ایفا کرد ابراز داشت: امروز هم آذربایجان بعد از 4 دهه نشان دادند در راهپیمایی 22 بهمن چقدر به نظام وفادارند، البته مردم نسبت به معیشت و تورم و... گلایه دارند ولی پای نظام ایستاده‌اند و در 22 بهمن هم حضور «تماشایی» داشتند.

امام جمعه مراغه در ادامه با تأکید بر اینکه آذربایجان علما و بزرگانی دارد که نظیرشان در طول تاریخ بسیار نادر است خاطرنشان کرد: آیت الله خویی، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری، آیت الله سبحانی و... به‌عنوان مدافعان حریم قرآن و اهل بیت(ع) تربیت‌یافته آذربایجان هستند.

وی در ادامه با اظهار اینکه مجلس خبرگان دو وظیفه مهم دارد، گفت: انتخاب رهبری در روز مبادا که در قانون اساسی تعیین شده است و نظارت بر امور رهبری و زیرمجموعه‌های رهبری از وظایف مجلس خبرگان است که بیشتر کمک و تقویت رهبری برای پیشگیری از مشکلات آینده است.

آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه خبرگان به‌صورت 6ماهه اجلاسیه عمومی دارد ولی کمیسیون‌ها دائماً در طول سال برگزار می‌شود و فعال هستند افزود: کمیسیون‌های سیاسی، اداری مالی، آیین‌نامه، تحقیق، اصل 107 و 109 و کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه همیشه فعال هستند.

وی از برگزاری اجلاسیه عمومی مجلس خبرگان رهبری در 22 و 23 اسفند خبر داد و گفت: 24 اسفند هم اعضای خبرگان به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رسید که موضوعات مورد بحث آن از طریق مجاری تعیین‌شده از سوی خبرگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سؤالی، موضوع برگزاری رفراندوم مطرح‌شده از سوی رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مردم در 22 بهمن «رفراندوم تماشایی» برگزار کردند چراکه اگر امروز از مردم نظرخواهی کنند مردم دوباره به جمهوری اسلامی رأی می‌دهند ولی مردم نسبت به سوء مدیریت‌ها انتقاد دارند و از قوای سه‌گانه گله‌هایی دارند.

امام جمعه مراغه در ادامه با تقدیر از زحمات آیت الله شبستری در دو دهه فعالیت خود در استان گفت: از زمانی که حجت الاسلام آل‌هاشم که فردی متواضع، معتدل و جوان‌تر است، در استان حضور یافته، تحرک بیشتری را با همدلی در استان شاهد هستیم و امیدواریم آذربایجان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی افزود: در دوران طلبگی من در دهه 50 بیش از 30 مجتهد در تبریز داشتیم و 3 نفر صاحب رساله داشتیم اما امروز تبریز به‌شدت در این موضوع افت کرده است لذا باید ائمه جمعه و مسئولین اجرایی هم تحرکات خود را افزایش داده و زمینه لازم را برای تقویت حوزه‌های علمیه فراهم کنند.

آیت الله پورمحمدی در پاسخ به سؤالی، بارزترین مشکل مردم را «بیکاری» دانست و گفت: بیکاری مشکلات فراوانی از جمله آسیب‌های مختلف اجتماعی را در پی دارد، ضمن اینکه مشکل معیشتی هم از عدم‌اشتغال ناشی است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان، مطالبه روز مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان رهبری را مطالبه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بررسی مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که مجلس خبرگان باید مطالبه کند و به صدور بیانیه قناعت نکند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات لازم فراهم شده تا این هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود افزود: نظارت بر دولت از وظایف خبرگان نیست ولی می‌تواند به‌عنوان نماینده مردم مطالباتی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار