جانشین فرمانده سپاه عاشورا:

هنر یک تیغ دولبه است/ قرآن کریم نشانه هنر دوست بودن خداوند است

سردار اصغر عباس‌قلیزاده با «تیغ دولبه» خواندن هنر گفت: باید سعی کنیم از هنر در راستای اهداف انسانی و اسلامی بهره جوییم. 
کد خبر: ۲۷۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ - 25January 2018

هنر یک تیغ دولبه است/ قرآن کریم نشانه هنردوست بودن خداوند استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباس‌قلیزاده عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» که در مجتمع ۲۹بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هنر با ظرافت و لطافت خود هادی روح و روان انسان است.

وی ادامه داد: کارهایی که هنر با روح و روان انسان می‌کند، کارهایی هستند که در خلقت آفرینش ریشه دارند.

جاشین فرمانده سپاه عاشورا با یادآوری این نکته که اصیل‌ترین هنرمند در هستی خداوند متعال است، افزود: به هر جایی که می‌نگریم نشانی از هنرمندی و کمال خداوند را به وضوح می‌بینیم.

وی با بیان اینکه زبان گویای هنر در ابعاد مختلف مثل شعر و موسیقی و نقاشی و تئاتر و... می‌تواند برای انسان هدایتگر و سرنوشت‌ساز باشد، گفت: اگر بتوانیم هنر را در راستای اهداف خلقت بشریت به‌کار بگیریم، آنگاه به عمق هنر پی برده‌ایم و منظور آن را فهمیده‌ایم.

سردار عباس‌قلیزاده همچنین تاکید کرد: این هنر بود که در دوران پس از انقلاب دست مردم را گرفت و به جاودانه‌شدن انقلاب و ارزش‌های آن کمک‌های شایسته‌ای کرد.

وی با بیان اینکه یک بیت شعر گاهی تاثیرگذارتر از یک کتاب یا چندساعت سخنرانی واقع می‌شود، موزون و مسجع بودن کلام خداوند متعال در قرآن کریم را از نشانه‌های هنرمند و هنردوست بودن خداوند و پیامبر (ص) دانست.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در پایان هنر را یک تیغ دو لبه تعریف کرد و گفت: هنر هم می‌تواند در راهبرد اهداف دشمن به کار گرفته شود و هم در راستای اهداف انسانی و اسلام؛ مهم این است که ما امروز از آن برای زنده نگه‌داشتن حماسه‌ها و مقاومت‌های خود به کار بهره می‌گیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار