آیت‌الله جوادی آملی:

جهان با قتل و کشتار اداره نمی‌شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جهان با قتل و کشتار اداره نمی‌شود گفت: عقل و عدل است که می‌تواند دنیا را مدیریت کند.
کد خبر: ۲۷۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ - 25December 2017

جهان با قتل و کشتار اداره نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز دوشنبه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: خداوند در طول تاریخ برای بشر انبیاء را فرستاد تا پیام توحید به شرق و غرب عالم برسد.

وی با بیان اینکه خداوند با ارسال پیامبران، حجت خود را بر مردم دنیا تمام کرده است افزود: پیام دین، برادری و استقلال و رحمت و مهربانی است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به جنگ‌های جهانی اظهار داشت: دنیای غرب دو جنگ جهانی به راه انداخت که محصول آن کشتن میلیون‌ها انسان بود ولی نتوانستند دنیا را اداره کنند.

وی اضافه کرد: مگر با کشتن می‌شود بشر را اداره کرد؛ این عقل و علم و عدل است که می‌تواند بشر را اداره کند.
آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: قرآن فرمود عقل آن‌قدر معتبر است که اگر ما پیامبر(ص) نمی‌فرستادیم انسان‌ها به واسطه عقل علیه ما دلیل و عذر می‌آوردند.

وی با بیان اینکه دین آمد تا بگوید با قتل و کشتار نمی‌توان بشر را مدیریت کرد، گفت: همه سخن انبیاء این است که هیچ کسی حق ندارد مردم را به غیر خدا دعوت کند؛ خدایی که یکی است و انسان و آفرینش را او آفریده و آن را تدبیر می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: هیچکس مجاز نیست عقلا و علما بگوید «من» هستم که خودم صاحب مال و ثروت و علم شده‌ام؛ چون قارون و فرعون هم همین حرف‌ها را می‌زدند.

وی تأکید کرد: مشکل بسیاری از ما این است که اسلامی حرف می‌زنیم و قارونی فکر می‌کنیم؛ مگر قارون غیر از این می‌گفت که من خودم زحمت کشیدم و ثروت پیدا کردم.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار