شیخ‌الاسلام مطرح کرد؛

سیلی سازمان ملل به آمریکا با پذیرش قطعنامه مصر درباره قدس

مشاور وزیر امور خارجه گفت: پذیرش قطعنامه مصر در مورد وضعیت قدس سیلی سازمان ملل به ترامپ و سیاست‌های آمریکا بود.
کد خبر: ۲۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ - 24December 2017

سیلی سازمان ملل به آمریکا با پذیرش قطعنامه مصر درباره قدسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی درباره اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ایالات متحده بودجه سازمان ملل را با توجه به پذیرش قطعنامه پیشنهادی مصر در خصوص وضعیت قدس قطع خواهد کرد، اظهار داشت: آمریکا تهدیدات مختلفی را مطرح می‌کند اما تصور نمی‌کنم این تهدیدها عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: آمریکا در سازمان ملل دست برتری نسبت به سایر کشورها دارد و از این سازمان هم خارج نخواهد شد بر این اساس معتقدم اظهارات اخیر مقامات این کشور نوعی تبلیغات است.

مشاور وزیر امور خارجه اضافه کرد: ممکن است بودجه سازمان ملل از سوی آمریکا قطع شود اما ایالات متحده از این سازمان خارج نخواهد شد.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: آمریکا در بیشتر اوقات از سازمان ملل برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده است که به طور مثال می‌توان به استفاده ایالات متحده از سازمان ملل برای فشار به برخی دولت‌ها از جمله ایران در جریان  برجام، جنگ تحمیلی و... اشاره کرد.

وی بیان کرد: قوانین بین‌المللی توسط دولت‌های مختلف تدوین شده اما حق همه کشورها در این قانون قید نشده است و دولت‌های قدرتمند مطالبه خود را به دولت‌های ضعیف تحمیل کرده‌اند به همین دلیل کلیه قوانین بین‌المللی به نفع زورگویان و دولت‌های زورگوست.

مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پذیرش قطعنامه پیشنهادی درباره وضعیت قدس، آمریکا را منزوی خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: با پذیرش قطعنامه پیشنهادی در خصوص وضعیت قدس، آمریکا منزوی خواهد شد و پذیرش قطعنامه مصر در مورد وضعیت قدس در سازمان ملل سیلی‌ به ترامپ و سیاست‌های آمریکا خواهد بود و در عین حال این اقدام نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای دنیا با آمریکا مخالف هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها