سردار رحیمی عنوان کرد؛

پژوهش و توانمندسازی علمی پیش‌شرط داشتن پلیس مدرن و امروزی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با عنوان این مطلب که پلیس به دنبال تخصصی‌سازی و پیشرفت علمی است، گفت: با کارآمدی، پژوهش و توانمندسازی علمی می‌توان پلیس پایتخت را به یک پلیس مدرن و امروزی مبدل ساخت.
کد خبر: ۲۷۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 17December 2017

پژوهش و توانمندسازی علمی پیش شرط داشتن پلیس ِمدرن و امروزیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در گردهمایی پژوهشی بازنشستگان پلیس پایتخت، ضمن تبریک هفته پژوهش به تمامی اندیشمندان درون و برون‌سازمانی و همچنین کارکنان دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت، برجستگی انسان را در تحول، تغییر و پیشرفت برشمرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این‌که پلیس باید مدرن و به‌روز باشد، گفت: با کارآمدی، پژوهش و توانمندسازی علمی می‌توان پلیس پایتخت را به یک پلیس مدرن و امروزی مبدل ساخت.

وی تصریح کرد: مسائل امروز در جهان، نیاز به استفاده از فنون و روش‌های علمی دارد و ما در صورتی موفق عمل خواهیم کرد که علم و تکنولوژی جدید را با تجربه عملی کارکنان پیشکسوت و بازنشسته پلیس تلفیق کنیم.

سردار رحیمی، با عنوان این مطلب که پلیس به دنبال تخصصی سازی و پیشرفت علمی است، گفت: ما به دنبال مطالعاتی هستیم که در کار پلیس اثربخش باشد و چالش‌ها و کاستی‌ها را شناسایی نماید تا ویژگی‌های یک پلیس کارآمد را مشخص کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی مجموعه‌ای پژوهشی و تحقیقاتی است که باید با انجام تحقیقات کیفی به نیروهای تحت امر فرماندهان کمک کند تا بهتر از گذشته فعالیت خود را انجام دهند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی فلسفه وجودی دفتر تحقیقات کاربردی را، بهبود کیفیت مأموریت‌های پلیس پایتخت برشمرد و افزود: اقدامات، پژوهش‌ها و فعالیت‌های این دفتر باید کاربردی باشد چراکه نگاه فرماندهان کاربردی است، نه سمبولیک.

سردار رحیمی، با اشاره به موفقیت طرح‌های رعد، در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش سرقت، اظهار داشت: باید تلاش بیشتری در زمینه مسئله شناسی و حل مسئله صورت پذیرد و در این میان دفتر تحقیقات کاربردی فاتب باید بیش از گذشته نگاهی علمی – پژوهشی داشته باشد و راهکارهای جدید در خصوص طرح‌های انتظامی به فرمانده بدهد.

رئیس پلیس پایتخت، در پایان با تأکید بر استفاده از تجربیات بازنشستگان نیروی انتظامی و اندیشمندان برون‌سازمانی و درون سازمانی، گفت: اندیشمندان علمی خوبی در بدنه نیروی انتظامی مشغول به کار هستند که باید شناسایی شده و به همکاری دعوت و از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها