تحولات جدید در شمال غرب سوریه؛

تلاش جولانی برای احیای جیش الفتح/ تروریست‌های النصره مجددا با القاعده بیعت کردند

ابومحمد جولانی همزمان با انشقاق در جبهه النصره، اشخاصی از تکفیری‌های را با هدف مذاکره برای ایجاد مجدد یک اتاق عملیات مشترک، مانند جیش الفتح، به دیدار فرماندهان ارشد گروهک‌های تکفیری در استان ادلب فرستاد.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 16December 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در حالی که بسیاری از پایان تروریسم در سوریه سخن می‎گفتند، ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان با درک خطر بالقوه «جبهه النصره» (که ضمن اعلام جدایی از القاعده، نام خود را به «جبهه فتح الشام» تغییر داده است)، طی هفته‌های اخیر، عملیات بزرگ خود را از جنوب استان ادلب علیه این گروهک و متحدان آن در «هیأت تحریرالشام» آغاز کردند.

همزمان با آغاز این عملیات، ابومحمد جولانی فرمانده جبهه النصره و فرمانده ارشد ائتلاف هیأت تحریرالشام، ضمن اعلام آماده‌باش کامل در تمام مناطق استان ادلب، خواستار مقابله با آنچه وی «هجوم خوارج» نامید، شد. منظور وی از این عبارت، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی بودند.

وی همچنین «عبدالله المحسینی» و «مصلح العلیانی»، دو تن از برجسته‌ترین شیوخ و مفتیان تروریست‌های تکفیری، را برای مذاکره با سران گروهک‌های تکفیری «احرارالشام»، «حرکت نورالدین زنکی» و «جیش الاحرار» به مقرهای فرماندهی این گروهک‌ها در استان ادلب فرستاد.

منابع محلی با اعلام این خبر، تأکید کردند: «هدف ابومحمد جولانی از این اقدام، ایجاد دوباره اتحاد گذشته (جیش الفتح) در میان تروریست‌ها، برای مقابله با پیشروی ارتش عربی سوریه و نیروهای محور مقاومت اسلامی در مناطق اشغالی در استان ادلب است.»

گروهک‌های تکفیری نیز شروط خود برای هم‌پیمانی مجدد با جبهه النصره و هیأت تحریرالشام را «آزادسازی کامل زندانیان این گروهک‌ها از بازداشتگاه‌های تحریرالشام و النصره»، «بازپس‌گیری سلاح‌های این گروهک‌ها از النصره و تحریرالشام» و «عقب‌نشینی النصره از مواضع این گروهک‌ها به مواضع پیش از عملیات‌های سال جدید» عنوان کردند.

تلاش جولانی برای احیای جیش الفتح/ تروریست‌های النصره مجددا با القاعده بیعت کردند
همزمان با این تحولات در استان ادلب، تعدادی از تروریست‌های سرشناس وابسته به جبهه النصره در نوار شرقی صحرای سوریه، ضمن اعلام جدایی از جبهه النصره، بیعت مجدد خود را با القاعده اعلام کردند.

در میان این تروریست‌ها، نام‌هایی مانند «خطاب الغدفه» فرمانده ارشد جبهه النصره در نوار شرقی، «ابوالیمان» فرمانده نظامی نوار شرقی و «ابو ایوب» مسئول ذخایر تسلیحاتی در این منطقه به چشم می‌خورد.

مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در راستای پاک‌سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در نواحی شمال غرب این کشور، طی هفته‌های اخیر موفق به ورود به نواحی بیابانی جنوب استان ادلب شدند. هدف از این عملیات، پاک‌سازی استان ادلب از محور جنوبی و نواحی ‌هم‌جوار با مرزهای استان حماه است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها