پزشکیان خبر داد؛

پرداخت طلب سپرده‌‌گذاران 200 میلیونی کاسپین تا پایان آذرماه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تشریح جزئیات آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی گفت: تمام سپرده‌های 200 میلیونی موسسه کاسپین تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 16December 2017

تمام سپرده‌های ۲۰۰ میلیونی کاسپین تا پایان آذرماه پرداخت می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مسعود پزشکیان در تشریح جزئیات آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: بر اساس آخرین پیگیری‌ها، پرداخت طلب تمامی سپرده‌گذاران موسسه کاسپین تا سقف 200 میلیون تومان تا پایان آذرماه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به سپرده‌گذاران موسسات دیگر همانند وحدت ایرانیان، البرز ایرانیان و افضل توس نیز تا 100 میلیون تومان به روش کاسپین پرداخت می‌شود، افزود: برای هر یک از این موسسات یک بانک تسهیل کننده برای  پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران تا سقف تعیینی، مشخص شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا 2 هفته دیگر بانک مرکزی پیشنهاداتی برای افرادی که معسر و گرفتار هستند و سپرده‌های بالای 200 میلیون دارند ارائه دهد تا بررسی شود که می‌توان به این افراد در کوتاه مدت چه کمک‌هایی کرد تا معضلات آنها رفع شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی موظف شده تا 2 هفته دیگر ساختاری مشخص تدوین کند تا اموال سریعتر شناسایی و سپرده مردم برگردد، یادآور شد: گروه تسویه سپرده‌ها از لحاظ قانونی 2 سال وقت دارد تا روند تسویه انجام شود، اما با توجه به مشکلات سپرده‌گذاران مقرر شد که قوه قضائیه، بانک مرکزی، دولت و مجلس کمک کنند تا ساختاری شکل بگیرد که به سرعت اموال شناسایی، قیمتگذاری و تبدیل به پول شود تا سپرده گذاران به حق و حقوق خود دست یابند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار