مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم عنوان کرد؛

جمع‌ آوری ۳۶۰ هزار «سند دفاع مقدس» در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم از جمع آوری ۳۶۰ هزار سند و عکس دفاع مقدس طی چهار سال در این اداره‌کل خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ - 10December 2017
جمع آوری ۳۶۰ هزار «سند دفاع مقدس» در قمبه گزارش دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در حاشیه بازدید «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رییسه مجلس از کارگاه ساخت موزه انقلاب و مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم اظهار داشت: در چهار سال گذشته حدود ۳۰۰ عنوان کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس در قم چاپ و منتشر شده و استان قم در زمینه چاپ و نشر طی ۲ سال گذشته رتبه نخست را کسب کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان کتاب دیگر نیز در سال ۹۶ در دست اقدام است، افزود: طی چهار سال اخیر ۳۶۰ هزار سند و عکس مربوط به دوران دفاع مقدس نیز توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم جمع‌آوری شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به فرایند ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی از مصوبه‌های سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب به استان قم محسوب می‌شود که در آن سفر بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد و هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال آن تحقق پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه این مرکز به شیوه هیات امنایی به ریاست استاندار و عضویت ۱۶ تن از مسئولان استان قم در حال اجراست، افزود: کارگروه فنی مهندسی با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل و تمام نیازمندی‌های فرهنگی شهر در قالب یک بوستان فرهنگی دیده شده است.
 
حسینی کل مساحت این طرح را بالغ بر ۳۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۲۵ هکتار آن برای شهرداری و پنج هکتار نیز متعلق به بنیاد حفظ آثار است و با توجه به طرح شهرداری برای احداث بوستان خضرنبی (ع) در مجاورت این مرکز فرهنگی، مهمترین مطالبه ما اجرای این ۲ طرح در قالب یک طرح فرهنگی یکسان با در نظر گرفتن همه جوانب آن است. 
 
دبیر شورای هماهنگی نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه این طرح طبق جدول زمانبندی قرار بود در سال ۹۲ به بهره برداری برسد، افزود: کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در شهریورماه سال ۹۱ به زمین زده شد و به‌رغم تعهد ۲۴ ماهه برای پایان آن، تاکنون به دلیل واگذار نشدن به موقع اعتبار‌ها طی سه مرحله متوقف شده و در شرایط فعلی نیز اگر در اسرع وقت ۱۰ میلیارد ریال به آن تزریق نشود احتمال توقف مجدد آن وجود دارد.
 
وی پیشرفت فیزیکی این طرح در سال ۹۲ را حدود ۱۰ درصد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر سازه آن بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد و کل تاسیسات زیر بنایی حدود ۸۶ درصد و همچنین لوله کشی و کانال کشی آب و فاضلاب نیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین با اشاره به آماده شدن سالن همایش و آمفی تئاتر این طرح تا پایان دی ماه ۹۶ متذکر شد: این مجموعه فرهنگی در هفته دفاع مقدس سال آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها