یادداشت/ احمدعلی مقدم

شهدای دانشجو سر فصل مهم تحولات حرکت‌های دانشجویی شدند

شهدای دانشجو سر فصل مهم تحولات حرکت‌های دانشجویی شدند، افق حرکت را مشخص کردند و نشان دادند نسبت دانشجو با اربابان زر، زور و تزویر چیست، اینکه بر سر مصالح ملی هرگز اهل تعامل و معامله نیستند و طی سال‌های بعد با اقتدا به امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی ایفا کردند.
کد خبر: ۲۶۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ - 07December 2017
شهدای دانشجو سر فصل مهم تحولات حرکت‌های دانشجویی شدندبه گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس،‌ احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در یادداشتی در رابطه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو نوشت:

در کوران تحولات سال 32 و درست چهار ماه پس از کودتای ننگین 28 مرداد سه شهید اهورایی بر زمین افتادند و پیش پای سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا قربانی شدند تا پرچم استیلای بیش از بیش آمریکا در سال‌های حیات ننگین رژیم خودفروخته پهلوی بالا رود.

این شهدای دانشجو سر فصل مهم تحولات حرکت‌های دانشجویی شدند، افق حرکت را مشخص کردند و نشان دادند نسبت دانشجو با اربابان زر، زور و تزویر چیست، اینکه بر سر مصالح ملی هرگز اهل تعامل و معامله نیستند و طی سال‌های بعد با اقتدا به امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی ایفا کردند.

بعد از انقلاب نیز همچنان پرچم حرکت‌های دانشجویی بالا است پرچمی که به فرموده مقام معظم رهبری دارای سه ویژگی و آرمان است ایشان فرمودند: «می‌خواهم غالب یا بیش از غالب بدنه دانشجویی کشور، مجموعه‌ای متعهّد و دارای احساس مسؤولیت نسبت به آرمان‌های دانشجویی باشند. یکی از این آرمان‌ها مسأله علم است؛ دومی عدالتخواهی است و آرمان سوم، آزاداندیشی و آزادیخواهی است.»

هر یک از این موارد بخشی از ساختار جنبش دانشجویی کشور را شکل دادند دانشجو رکن اصلی تحول علمی کشور است و چرخ اقتصاد که یکی از پایه‌های آن دانش و به روز کردن علم است بار سنگین آن بر دوش دانشجو گذاشته شده است و انتظار می‌رود با فتح قله‌های دانش کشور را رو به پیشرفت به پیش ببرند و دومین آرمان عدالتخواهی است که منجر به شکل‌گیری جنبش‌های عدالت‌خواه دانشجویی شد و وزنه سنگین در مبارزه با مفاسد اقتصادی شدند و همواره در این زمینه مطالبه‌گر هستند و سومین موضوع تحول در علوم انسانی یک پایه اصلی آن دانشجویان هستند و از آنان انتظار می‌رود پرچمدار جنبش نرم‌افزاری باشند و تا رسیدن به جایگاه رفیع حکومت علوم انسانی بر پایه معارف دین مبین اسلام از پای ننشینند.

قشر دانشجو همواره در روند تحولات سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی کشور نقش پررنگی داشته و پیش قراوول بوده است و انتظار می‌رود من بعد نیز با حفظ بصیرت و برخورداری از فهم و آگاهی از باندهای قدرت خود را به دور نگه داشته و اصالت جریان خود را حفظ کند.

دانشجو که همواره پیشانی مطالبات جریان به حق مردمی بوده‌اند و در برهه‌های مختلف نظام همچون عرصه نظامی در هشت سال جنگ تحمیلی، عرصه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای و از جمله این موارد پیشگام بودند این وجهه خود را حفظ کنند و خدای ناکرده نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی شوند.

همانطور که در دفاع مقدس رزمنده بودند اکنون افسران جنگ نرم در عرصه فرهنگی هستند و باید سنگرها را حفظ کنند و از پیشروی ناتوی فرهنگی جلوگیری کنند.

صف اول جریانات انقلاب متعلق به دانشجو است که حرکت آفرین و تحول بخش است ما انتظار سکون، رخوت و زد و بند با باندهای زر، زور و تزویر را از دانشجو نداریم این قشر باید فاصله خود را از این جریانات حفظ کند تا انگ تبعیت از آنان را نخورد استقلال آنان حفظ شود که هر خیر و خدا نکرده شری سرچشمه آن به دانشگاه و دانشجو برمی‌گردد.

سخن خود را ختم می‌کنم به این جمله نورانی حضرت امام (ره) که شاه فصل مطالبات نظام از این قشر است آنجا که می‌فرمایند: «شما جوانان تحصیلکرده، مردان آتیه و فردا و رجال و شخصیت‌های آینده اجتماعید، باید بهوش و بیدار باشید و با تمامی عوامل عقب افتادگی و تفرق و ذلت ملت‌های خود مبارزه کنید.»
 
صحیفه امام ، جلد 2 ، صفحه 177
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها