جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرانسه همسویی بسیاری با رژیم صهیونیستی دارد/ کاسبی نظامی پاریس در غرب آسیا

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فرانسه همسویی بسیاری با رژیم صهیونیستی دارد، گفت: فرانسه و غرب منطقه را پر از اسلحه کرده‌اند و آنگاه در کمال تعجب در خصوص دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نظر می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ - 18November 2017
فرانسه همسویی بسیاری با رژیم صهیونیستی دارد/ کاسبی نظامی پاریس در غرب آسیا
«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه و اقدامات این کشور در منطقه اظهار داشت: متاسفانه یکی از کشورهایی که همسویی بسیاری با رژیم صهیونیستی دارد، فرانسه است.
 
وی افزود: ما در تاریخ کشورمان و در تاریخ دفاع مقدس نیز سابقه خوبی از فرانسه نداریم چرا که بسیاری از تسلیحات نظامی رژیم بعث عراق توسط فرانسه تامین شد؛ به طور مثال هواپیمای سوپراتاندارد در اجاره عراق و موشک اگزوسه در اختیار این کشور قرار گرفت که در تاریخ سابقه ندارد.
 
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: همچنین فرانسه مامن منافقین و خرابکاران بوده است؛ به طوری که سال گذشته گردهمایی منافقین با حضور معارضین نظام به خصوص شاهزادگان سعودی در پاریس برگزار شد.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش فرانسه در برجام گفت: فرانسه در برجام نیز نقش پلیس بد را بازی کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: لذا فرانسه با انقلاب اسلامی سر سازگاری ندارد و مهم هم نیست که چه کسی در آن کشور رئیس جمهور باشد؛ فرانسه در دوره‌های میتران، شیراک، سارکوزی، اولاند و مکرون این استراتژی را دنبال کرده است.
 
جمالی نوبندگانی گفت: سفر اخیر رئیس جمهور فرانسه به غرب آسیا و ریاض نیز همراه با موضع‌گیری‌هایی علیه ایران بود. وی همچنین در این سفر به فروش تسلیحات نظامی پرداخت و کاسبی نظامی کرد.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: فرانسه و غرب منطقه را پر از اسلحه کرده‌اند و آنگاه در خصوص دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نظر می‌دهند. به آن‌ها چه ربطی دارد که در این باره اظهارنظر می‌کنند؟ مگر ما در خصوص مسائل نظامی آن‌ها مداخله می‌کنیم؟
 
وی در پایان اظهار داشت: فرانسه، آمریکا و غرب تلاش دارند جمهوری اسلامی ایران را طبق خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند و مانند عربستان و برخی کشورها باشیم اما ما انقلاب کردیم تا مستقل باشیم و تابع سیاست‌های کشورهای دیگر نباشیم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار