رئیس فراکسیون اصناف مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

استقبال مردم از کالاهای خارجی عامل بیکاری جوانان

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ورشکستی کارخانجات ایرانی در پی استقبال مردم از کالاهای خارجی را عامل بیکاری قشر جوان برشمرد.
کد خبر: ۲۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ - 15November 2017

///«شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه قاچاق کالا از عمده‌ترین موانع برای رونق تولیدات کالاهای داخلی است، اظهار داشت: در طول چهار سال اخیر میزان قاچاق کالا در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته که این امر نشان‌دهنده این است که می‌توان در برابر هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی ایستادگی کرد.

حسن‌پور با توجه به اینکه راه‌های ورود قاچاق کالا به کشور مورد نظارت و بررسی نیروهای مربوطه است، گفت: هر چند مرزهای کشور از وسعت زیادی برخوردار است اما نیروهای امنیتی برای مبارزه با این پدیده از جان مایه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه عدم استقبال مردم از کالاهای ایرانی باعث ورشستگی کارخانجات می‌شود، افزود: امروز بسیاری از کارخانجات که کالاهایشان توسط مردم خریداری نمی‌شود و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، راهی جز کاهش نیروی کار خود ندارند که همین موضوع به رشد آمار بیکاری در کشور دامن می‌زند و در نتیجه اقتصاد کشور تضعیف‌ خواهد شد.

نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه استقبال برخی از مردم از کالاهای خارجی علت دارد، گفت: اینکه برخی از مردم به خرید کالاهای خارجی رو آوردند باید ریشه‌یابی و مورد ارزیابی قرار بگیرد، آیا در کیفیت تولیدات داخلی با مشکل رو به‌رو هستیم یا آیا مردم نسبت به کالاهای ایرانی آگاهی ندارند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها