مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران:

امروز دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند همت‌ها، زین‌الدین‌ها و باکری‌ها هستند

سرهنگ «داود عباس‌زاده» گفت: اگر کشور صندوق ذخیره ارزی دارد و ممکن است روزی به اتمام برسد، یک صندوق ذخیره معنوی به نام شهدا هم دارد که ما با معرفت خود نباید بگذاریم تمام شود؛ علاوه بر دوران دفاع مقدس، امروز دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور هم نیازمند همت‌ها، زین‌الدین‌ها و باکری‌ها هستند.
کد خبر: ۲۶۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ - 15November 2017

امروز دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند همت‌ها، زین‌الدین‌ها و باکری‌ها هستندبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سرهنگ «داود عباس‌زاده» مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران، صبح امروز (چهارشنبه) در آیین رونمایی از تندیس یادمان 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت جان‌باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور، اظهار داشت: مراسم راهپیمایی اربعین، یک همایش بزرگ و خودجوش مردمی و بدون هیچ دستورالعمل است.

وی با اشاره به روز حماسه و ایثار اصفهان افزود: اصفهان همیشه پیشانی ایثار و مقاومت بوده، خوش درخشیده و در همه حرکت‌های ارزشی و انقلابی در صف اول بوده است؛ در 25 آبان سال 1361 که شهر اصفهان با تقدیم 370 شهید حماسه آفرید، در اراده مردم و جوانان نه تنها خللی ایجاد نشد بلکه جوانان باز هم داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند که نمونه‌ چنین وقایعی در تاریخ پیدا نمی‌شود.

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید در اجتماع تجلی پیدا کند و نهادینه شود، گفت: همان‌گونه که وحدت و انسجام مردم در راهپیمایی اربعین وجود دارد، باید در طول سال هم امتداد یابد چرا که راهپیمایی اربعین یکی از مصادیق انسجام و وحدت با محوریت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به رویش‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در وضعیتی که همه به دنبال گسترش میز و پست و مقام خود هستند، جوانانی که دارای همسر باردار یا فرزند پنج ساله هستند، با شعار «کلّنا عباسک یازینب» به دفاع از حرم حضرت زینب (س) رفته و به شهادت می‌رسند که این نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب اسلامی است.

سرهنگ عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در حالی که فشارها و تحریم‌های دشمن در طول 30 سال گذشته افزایش یافته است، ظرفیت‌های داخلی و توان کشور باعث شده که جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت منطقه شود.

وی با اشاره به رفتارهایی که باعث خشنودی امام زمان (عج) می‌شود، عنوان داشت: خدمت صادقانه و بی‌منت، رسیدگی به گرفتاری‌های مردم، وحدت و انسجام، هم‌افزایی، ولایت‌مداری، در نظر گرفتن منافع ملی، خو‌ش‌رویی، امانت‌داری و رازدای از جمله مواردی است که باعث رضایت‌مندی حضرت ولی عصر (عج) خواهد شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن جمهوری اسلامی با تأکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ تصریح کرد: اگر کشور صندوق ذخیره ارزی دارد و ممکن است روزی به اتمام برسد، یک صندوق ذخیره معنوی به نام شهدا هم دارد که ما با معرفت خود نباید بگذاریم تمام شود؛ علاوه بر دوران دفاع مقدس، امروز دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور هم نیازمند همت‌ها، زین‌الدین‌ها و باکری‌ها هستند.

وی بیان داشت: راه‌آهن جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و در کنار نیروهای مسلح کشور و جهاد کشاورزی، با اعزام صدها رزمنده و هزاران ادوات و مهمات جنگی به جبهه‌ها نقش ممتاز و برجسته‌ای داشته و بسیاری از کارگاه‌های فنی راه‌آهن برای تعمیر ادوات نظامی دوران دفاع مقدس آماده شده بود.

سرهنگ عباس‌زاده با بیان اینکه ایستگاه قطار اندیمشک در 5 آذر سال 1365، توسط 54 هواپیمای نظامی بعثی بمباران شد، بیان کرد: طراحی تندیس یادواره 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی، طرحی تلفیقی و نشان‌دهنده قطاری از رزمندگان در حال حرکت به مقصد خرمشهر است.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم نمونه تندیس یادواره 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی به «سیدرضا سادات‌حسینی» مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تقدیم شد و از خانواده‌های شهیدان اداره کل راه‌آهن استان اصفهان «محمدرضا زارعان»، «محمد عبدالهی» و «مصطفی شفیعیان» تجلیل شد.

اداره کل راه‌آهن استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 24 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها