ایجاد تغییرات جدید در جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور

دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور ضمن اعلام اسامی داوران، درباره تغییرات ایجاد شده در این دوره توضیح داد.
کد خبر: ۲۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 14November 2017
ایجاد تغییرات جدید در جایزه کتاب سال شهید غنی‌پوربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد ناصری دبیر هفدهمین دوره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور با اشاره به تغییرات اعمال شده در این دوره گفت: در سال‌های اخیر کارهای خوب و قابل توجهی در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده و بستر مناسبی برای نگارش این دست از آثار فراهم شده است. توانایی آثار با این موضوع به اندازه‌ای است که می‌تواند با کارهای داستانی با موضوع آزاد، رقابت کند؛ از این جهت در هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور 2 بخش رمان با موضوع آزاد و رمان با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادغام شده است.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته با مجزا کردن بخش «رمان با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، امکان ایجاد شرایط ویژه برای بررسی این آثار فراهم شده بود،‌ اما امسال با ادغام صورت گرفته دست جایزه برای انتخاب آثار برتری که با موضوعات دینی و دفاع مقدس نوشته شده است، بازتر خواهد بود.

دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور همچنین به اسامی داوران در این دوره اشاره کرد و گفت: تمامی داوران این دوره نیز از میان شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) انتخاب شده‌اند. در بخش کودک ناصر نادری، محمدحسن حسینی و شهرام شفیعی داوری آثار را برعهده خواهند داشت. در بخش نوجوان نیز حبیب یوسف‌زاده، خسرو باباخانی و مصطفی خرامان و در بخش بزرگسال نیز احمد دهقان، ابراهیم زاهدی مطلق و گلعلی بابایی ارزیابی و داوری کارها را برعهده خواهند داشت.

اختتامیه جایزه شهید غنی‌پور هر ساله همزمان با سالروز شهادت شهید حبیب غنی‌پور در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. این جایزه از جمله ابتکارات زنده‌یاد امیرحسین فردی است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار