در آستانه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی صورت گرفت

دیدار فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با امام جمعه قم

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، در آستانه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد.
کد خبر: ۲۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 31August 2014

دیدار فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با امام جمعه قم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیت الله سعیدی طی سخنانی در دیدار فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با وی با اشاره به آیه 102 سوره نساء اظهار کرد: دشمن در کمین است تا از غفلت نیروهای خودی سوء استفاده کرده و ضربه بزند و لذا ضرورت دارد همواره آمادگی خود را در برابر ترفندهای دشمن حفظ کرده و ارتقاء بخشیم.

وی با بیان اینکه در برخی جبههها همواره باید ضمن رعایت هوشیاری کامل حالت تدافعی داشته باشیم، گفت: اینطور نیست که در جنگ با دشمن زمینگیر شده و یا تسلیم شویم بلکه تا دشمن حمله نکرده حالت تدافعی خود را کامل حفظ میکنیم.

امام جمعه قم تاکید کرد: اما در عرصه مجازی و جنگ نرم باید حالت تهاجمی داشته و از فراوانی دشمن در فضای سایبری نهراسیم چرا که خداوند در آیه شریفه "کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله" وعده نصرت به یاوران دین الهی داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه تنها در زمان پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و امام حسین(ع) نبرد سخت و فیزیکی بین دو جبهه حق و باطل روی داد، بیان داشت: تمامی ائمه(ع) بزرگوار و 14 معصوم(ع) با بیانات و رهنمودهای ارزشمند خود در حال جنگ فرهنگی با دشمنان دین بودهاند و این موضوع بدان معنی است که جنگ فرهنگی، نبردی دائمی است.

در ابتدای این دیدار که صبح امروز در محل سالن جلسات شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار شهید استان قم و 50 هزار شهید ارتش عنوان کرد: امروز نظام اسلامی به سبب هوشیاری، اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح، یکی از امنترین کشورهای جهان از بعد پدافند هوایی است.

وی گفت: علیرغم آمادگی کامل در برابر جنگ سخت دشمن، رویارویی با دشمن نامرئی در جنگ نرم، حساستر و مهمتر بوده و تهدیدات خوش آب و رنگ فضای مجازی نیز در این عرصه گستردهتر است و ضرورت دارد با اقدامات فرهنگی، خانواده و کل جامعه را از تهدید رسانههای مخرب دشمن مصون داشت.

در این دیدار همچنین محمد حسین ابارشی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) نیز طی سخنانی  گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در شهریور سال 87 به ابتکار فرماندهی معظم کل قوا و در راستای مقابله با طیف جدید تهدیدات موشکی و فضایی دشمن، با جدا شدن آفند از بدنه پدافند هوایی کشور شکل گرفت و به  دفاع جانانه از آسمان ولایت پرداخت.

وی به پیشرفتهای علمی، فناوری و تجهیزاتی و تربیت نیروی انسانی صورت گرفته در عرصه پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: پدافند هوایی حضرت معصومه(س) در مجموعه یکپارچه 9 منطقه هوایی کشور افتخار حراست از آسمان استان قم و استان های همجوار و نیز سایت هسته ای شهید علیمحمدی(فردو) را به عهده دارد.

لازم به ذکر است حجت الاسلام شیرودی مسئول عقیدتی سیاسی پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و جمعی از پرسنل و سربازان پدافند هوایی حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها