در حوزه هنری صورت گرفت؛

رونمایی از چهارمین تصویرسازی از شهید حججی

چهارمین اثر تصویرسازی شده از شهید محسن حججی، کاری از عبدالحمید قدیریانی در حوزه هنری رونمایی شد.
کد خبر: ۲۶۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ - 03October 2017
رونمایی از چهارمین تصویرسازی از شهید حججیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهارمین تابلوی نقاشی از شهید محسن حججی بعد از ظهر امروز سه شنبه (۱۱ مهر) با حضور محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، سید مهدی شجاعی طباطبایی، مجید شاه حسینی و عبدالحمید قدیریانی در حوزه هنری رونمایی شد.

شجاعی طباطبایی در این مراسم با بیان اینکه شهدا همیشه فضای ایران را عطرآگین و معنویی می کنند، اظهار داشت: حضور شهید حججی همین اتفاق را تکرار کرد. باید قدردان مدافعین حرم و هنرمندان فعال جبهه مقاومت باشیم.

وی گفت: تا به حال چهار نمایشگاه و تابلوی نقاشی درباره شهید حججی رونمایی شده و امروز شاهد کاری از استاد عبدالحمید قدیریان هستیم.

عبدالحمید قدیریان در ادامه اظهار داشت: چنین موقعیت ها و فضاسازی که بخاطر شهید حججی در کشور ایجاد شده فرصتی برای هنرمندان است تا تلاشی برای فهم این روح در جامعه داشته باشند و با آثارشان دیگران را وارد این فضا کنند.

وی گفت: من دو تابلو درباره شهید حججی تصویرسازی کرده ام اما منظورم شخص شهید حججی نبوده بلکه مسیر و راه شهید حججی مورد اشاره من است. شهید حججی در این زمان قرار بود در راستای برنامه های خدا مطرح شود و در ثبت این فضا من تابلوهایی را خلق کرده ام تا از مخاطبانم دعوت کنم که بیشتر به آسمان نگاه کنند.

این هنرمند هنرهای تجسمی تصریح کرد: بحث نگاه به آسمان موضوعی است که باید در موضوعات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد. شهید حججی تاثیری بر جامعه گذاشت و این تاثیرگذاری بخاطر نگاه ایشان به آسمان بود و ما باید یاد بگیریم به آسمان نگاه کنیم و جدای از آسمان برنامه ریزی نکنیم.

«مجید شاه حسینی» مدرس سینما و رئیس سابق سازمان فارابی با اشاره به ویژگی های هنری این اثر نقاشی، اظهار داشت: قدیریانی از پیشکسوتان حوزه هنری است که اندیشه و تفکر او هیچ تغییری نکرده است. در روزگاری که هنرمندان تغییر می کنند ایشان پایمردی بر اصول را مشی خود قرار داده است.

وی افزود: چند نکته در آثار ایشان وجود دارد.او از عالم معنا می گوید و از مسائل انتزایی صحبت می کند اما به مکتب دیگری تعلق خاطر دارد. ایشان به چیزی از جنس واقعیت که از جهان شهود است نگاه می کند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: سهم آسمان در آثار قدیانی بیشتر از زمین است. رئالیسم شهودی که ایشان به آن می پردازد برای من جذابیت دارد که امیدواریم به این مسیر ادامه دهند و به ایشان برای پایمردی بر مرام انقلابی تبریک می گوییم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار