گزارش دفاع پرس از مراسم تشییع پیکر شهید حججی/

حضور نیروهای فاطمیون و زینبیون در مراسم تشییع شهید حججی/ استقبال بی‌نظیر مردم از پیکر شهید بی‌سر+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محسن حججی» با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ - 27September 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محسن حججی» با حضور خانواده این شهید مدافع حرم، مسئولان و خیل عظیم مردم در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.
 
سرلشکر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل و سردار «اسکندر مومنی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم حضور داشتند.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام ناطق نوری و حجت‌الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
 
مدافعان حرم از یگان‌های فاطمیون و زینبیون با پرچم‌های منقش به آرم این یگان‌ها نیز در مراسم تشییع این شهید حضور داشتند.
 
تصاویر و پوسترهای متفاوتی از چهره شهید بی‌سر محسن حججی در دستان مردم قرار داشت. پوسترهایی که با عبارات متفاوتی در وصف شهید مزین شده بود. از جمله این عبارات جمله «راه از سر گرفته شد» بود که در نقاط مخالف میدان امام حسین(ع) به چشم می‌خورد. 
 
این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی می‌شد. 
 
                                                                ***
10:29 پیکر مطهر شهید حججی با مداحی حاج سعید حدادیان از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد و قرار است،‌ جهت تدفین به زادگاهش منتقل شود. شهید حججی چندی پیش در نبرد با تروریست‌های تکفیری در مرز عراق و سوریه به اسارت دشمن درآمد و پس از آن به شهادت رسید. عزت و اقتدار این شهید در لحظه اسارت که مورد توجه مردم ایران و جهان قرار گرفت، تداعی‌گر عزت حماسه آفرینان عاشورا بود. 
 
10:17 نماهنگ ارغوان با موضوع مدافعان حرم توسط گروه نسیم قدر اجرا شد.
 
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی آغاز شد/ حضور گسترده تهرانی‌ها در مراسم وداع با شهید بی‌سر+ تصاویر 
10:12 شعار «الله اکبر» و «لبیک یا حسین» و «لبیک یا عباس» در میدان امام حسین(ع) بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلین پناهیان طنین‌انداز شد.
 
10:00 حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: شهید حججی الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شد، شب و روز نمی شناخت، در مناطق محروم خدمت رسانی و برای انقلاب فعالیت می‌کرد. امروز حتی کسانی که غیر انقلابی هستند به خاطر این شهید سر تعظیم فرود آوردند و همه به او احترام می‌گذارند، حزب‌اللهی گرایی یعنی همین، تا چنین شهیدانی داریم امنیت نه‌تنها برقرار است، بلکه مرگ استکبار را هم جشن می‌گیریم. (برای خواندن متن کامل سخنرانی پناهیان اینجا را کلیک کنید)
 
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی آغاز شد/ حضور گسترده تهرانی‌ها در مراسم وداع با شهید بی‌سر+ تصاویر 
9:55 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز شد.  
 
9:45 آخرین صدای به یادگار مانده از شهید حججی که شامل وصیت‌نامه وی برای فرزندش بود، در میدان فردوسی پخش شد.  
 
9:30 در این مراسم صادق آهنگران مداح اهل‌بیت در وصف رشادت شهید حججی به مداحی پرداخت.
 
بخشی از اشعار مداحی صادق آهنگران:
 
«ای امیر کاروان بلا

راوی راستین کرب وبلا

ما به عشقت مدافع حرم

تا قیامت مدافع حرمیم

با نبوت سپاه اسلامیم

با امامت مدافع حرمیم

با ولایت چون عهد خون بستیم

راست قامت مدافع حرمیم»
 
مراسم تشییع پیکر شهید حججی آغاز شد/ حضور گسترده تهرانی‌ها در مراسم وداع با شهید بی‌سر 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نیز دقایقی پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.
 
رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید محسن حججی فرمودند: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است.

ایشان افزودند: همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست.

 حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی آغاز شد/ حضور گسترده تهرانی‌ها در مراسم وداع با شهید بی‌سر
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار