دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

محاصره داعش در شرق حمص و حماه/ بازگشایی واحدهای صنعتی در حلب/ سقوط هواپیمای جنگی در حومه شرقی سویداء

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در شرق استان‌های حمص و حماه و ازسرگیری فعالیت‌ واحدهای صنعتی در شهر حلب از مهم‌ترین اخبار مربوط به تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ - 16August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در حال ادامه عملیات در شمال شرق استان حمص هستند. در نتیجه این پیشروی، نیروهای محور مقاومت یک گام به محاصره کامل نیروهای داعش در ناحیه شرقی استان‌های حمص و حماه نزدیک‌تر شدند.
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به جریان معارض این کشور، از پیشروی ارتش سوریه و کاهش فاصله مورد نیاز برای محاصره تروریست‌ها در شرق استان‌های حمص و حماه به 25 کیلومتر خبر داد. در صورت موفقیت ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به تکمیل حلقه محاصره، 8 هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.
 
ارتش سوریه همچنین طی چند عملیات علیه تروریست‌های داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری در 2 استان حمص و حماه، موفق به انهدام شش خودروی نظامی و به هلاکت رساندن حداقل 25 تروریست شد.
 
داعش در آستانه محاصره در شرق حمص و حماه/ بازگشایی واحدهای صنعتی در حلب/ سقوط هواپیمای جنگی در حومه شرقی سویداء 
با وجود این وضعیت سخت برای تروریست‌های داعش، آنان به اقدامات خود در دیگر جبهه‌ها ادامه دادند. طی درگیری میان عناصر وابسته به این گروهک با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد در شهر رقه، تعدادی از مواضع کردها در اطراف میدان «برازی» این شهر مجددا تحت اشغال تکفیری‌ها درآمد.
 
نیروهای داعش علاوه بر این، یک شهروند سوری که در حال فرار از شهر اشغال شده «المیادین» در استان دیرالزور در شرق سوریه بود را کشتند. دلیل فرار این فرد مخالفت با سربازگیری اجباری توسط داعش بود که در میانه راه توسط تروریست‌های داعش شناسایی و به رگبار بسته شد.
 
همچنین طی انفجار یک مین به‌جامانده از تروریست‌های داعش در شهرک «احرص» در شمال استان حلب، یک کودک کشته و 2 کودک دیگر نیز زخمی شدند.
 
از سوی دیگر، نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا دست به اجرای یک عملیات هوابرد برای پیاده کردن نیرو در جنوب شرق استان دیرالزور زدند. طی این عملیات، یکی از مسئولان ارشد امور مالی داعش به همراه همسرش، که با ائتلاف بین‌المللی علیه این گروهک همکاری می‌کردند، موفق به فرار شدند.
 
وزارت دفاع روسیه طی خبری اعلام کرد که کمیته آتش‌بس روس- ترک 12 مورد نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها را ثبت کرد.
 
طی یک مورد حمله علیه غیرنظامیان در شهر حلب، سه فروند موشک بین مناطق «اعظمیه» و «اکرمیه» در شهر حلب سقوط کرد که به جراحت تعدادی از غیرنظامیان منجر شد. همچنین این وزارتخانه از ارسال 21 تن مواد غذایی برای مردم مناطق محاصره شده در شهر دیرالزور خبر داد.
 
از جنوب سوریه نیز «محمد الهنوس» استاندار درعا اعلام کرد که هیچ زمان رسمی برای بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» بین سوریه و اردن در جنوب شرق این استان اعلام نشده است. وی بازگشایی این گذرگاه را منوط به تصمیم دولت سوریه دانست.
 
داعش در آستانه محاصره در شرق حمص و حماه/ بازگشایی واحدهای صنعتی در حلب/ سقوط هواپیمای جنگی در حومه شرقی سویداء 
همچنین یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به نیروی هوایی سوریه در شرق استان مرزی سویداء سقوط کرد. منابع نظامی سوری با اعلام این موضوع، از آغاز تحقیق در مورد دلایل این حادثه خبر دادند.
 
در راستای احیای مجدد فعالیت‌های صنعتی در مناطق آزاد شده، «لوی سکر» عضو شورای منطقه صنعتی «کلاسه» حلب از بازگشایی مجدد 400 واحد صنعتی در این منطقه سخن گفت.
 
داعش در آستانه محاصره در شرق حمص و حماه/ بازگشایی واحدهای صنعتی در حلب/ سقوط هواپیمای جنگی در حومه شرقی سویداء 
وی افزود: «با وجود خرابی‌های گسترده ناشی از حضور تروریست‌ها در ساختمان‌های متعلق به واحدهای صنعتی در حلب، روزانه به طور میانگین حدود 10 واحد به چرخه فعالیت بازمی‌گردند.»
 
از استان ادلب در شمال غرب سوریه نیز خبر می‌رسد که یک واحد از تروریست‌های وابسته به «هیأت تحریرالشام» (وابسته به جبهه النصره) چند نفر از اهالی شهر «معره النعمان» در جنوب این استان را دستگیر و روانه زندان «العقاب» در شهرک «کنصفره» این استان کردند.
 
داعش در آستانه محاصره در شرق حمص و حماه/ بازگشایی واحدهای صنعتی در حلب/ سقوط هواپیمای جنگی در حومه شرقی سویداء 
در عرصه تحولات سیاسی نیز «الیان مسعد» رئیس هیأت معارضان داخلی سوریه با زیر سوال بردن تلاش ریاض برای مصادره معارضان سوری به نفع خود، از تلاش‌های روسیه برای ایجاد اجماع میان معارضان در مذاکرات بدون تعیین پیش‌شرط حمایت و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار