حجت الاسلام شهیدی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد

285 هزار شهید شمار شهدای جنگ و بعد از آن/ 500 نفر از اسرای ایرانی در زندان‌های عراق به شهادت رسیدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس بیش از 42 هزار نظامی و غیرنظامی ایرانی به اسارت نیروهای بعثی در آمدند، گفت: از این تعداد 500 نفر در زندان‌های عراق بر اثر شکنجه به شهادت رسیدند که به یاد آن‌ها، 26 مرداد مراسمی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 15August 2014

285 هزار شهید شمار شهدای جنگ و بعد از آن/ 500 نفر از اسرای ایرانی در زندان‌های عراق به شهادت رسیدند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین "سیدمحمدعلی شهیدی" نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران، امروز 24 مرداد 93 قبل از خطبههای نماز جمعه به مناسبت فرارسیدن 26 مرداد، سالروز آزادی و بازگشت آزادگان به خاک میهن با پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و تبریک سالروز آزادی آزادگان اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی تا سال 90، 285 هزار شهید و 505 هزار جانباز به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

وی ادامه داد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی 42 هزار و هشتصد و هفتاد و نه نفر به اسارت عراقیها درآمدند که 36 هزارنفر یعنی 85 درصد این تعداد رزمنده و 15 درصد اسراء غیر نظامی بودهاند که حدود 24 هزار نفر از آنها به دور از چشم صلیب سرخ در زندانهای عراق شکنجه میشدند و هیچ کس از وجود آنها اطلاعی نداشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: حدود 90 درصد از اسرای ما در جنگ تحمیلی تا آخرین لحظه و آخرین تیر خود با دشمن جنگیدند و پس از مجروح شدن به ناچار مجبور به اسارت شدند.

وی بااعلام این خبر که در 26 مرداد سال جاری سمینار "شهدای غریب" برگزار خواهد شد، گفت: حدود 500 نفر از اسرای عزیز ما در اردوگاههای عراقی در اثر شکنجه به شهادت رسیدهاند که "شهدای غریب" نام گرفتهاند و قرار است برای بزرگداشت یاد و خاطرهای این بزرگمردان تاریخ سمیناری برگزار کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه اسرا اسوه مقاومت و ایثار هستند، خاطر نشان کرد: اسرا در مقابل بدترین شکنجههای رژیم بعثی نه تنها مقاومت را سرلوحه خود قرار دادند بلکه نقش آفرین هم  بودهاند و نمونه بارز این امر سید بزرگوار ابوترابی فرد است که بین تمام اسرا و عراقیها به خوبی از اخلاقیاتشان یاد میشود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان 3 عامل موفقیت در انقلاب اسلامی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، رهبری انقلاب چه در زمان امام راحل چه بعد از ایشان توسط مقام معظم رهبری و وحدت مردم سه عامل موفقیت انقلاب اسلامی و رمز بقای این پیروزی است که باید آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: در انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی مردم ما توانستند با فرهنگ ایثار و شهادت و در رکاب امام خود بودن به موفقیت برسند و در مقابل ابرقدرتهای جهان که کمر همت به براندازی نظام و انقلاب ما بسته بودند مقاومت کرده و پیروز نهایی شوند.

وی ادامه داد: مردم مظلوم غزه نیز با استفاده از همین فرهنگ توانستند با مقاومت و شهادت در مقابل رژیم جعلی صهیونیست نه تنها بایستند بلکه باعث شوند صهیونیستها با ذلت در مقابل سران حماس سر تعظیم فرود آرند و التماس کنند تا به آتش بس برسند.

رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران تاکید کرد: امروز ما به غزه افتخار میکنیم و به مردم غزه میگوییم با فرهنگ مقاومت و شهادت در مقابل رژیم جعلی صهیونیست ایستادهاید و با همین فرهنگ مسجد الاقصی را نیز به دست خواهید آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه آمریکا از فرهنگ ایثار و شهادت میترسد، گفت: ابرقدرتها از این فرهنگ میترسند و از ترویج اسلام وحشت دارند و با به وجود آوردن گروه تکفیری داعش میخواهند چهره اسلام را خدشه دار کنند اما نمیدانند این مردم و ملتها چون برای خداوند و اسلام مقاومت میکنند همیشه پیروز هستند.

نظر شما
پربیننده ها