آستان حضرت عبدالعظیم (ع) میعادگاه رزمندگان بود

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) میعادگاه رزمندگان قبل از اعزام به جبهه بود.
کد خبر: ۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 12August 2014

آستان حضرت عبدالعظیم (ع) میعادگاه رزمندگان بود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیمالحسنی (ع)، عباس سلیمی به خاطرات خود از این آستان مقدس اشاره و عنوان کرد: یکی از این دوران به یادماندنی بعد از پیروزی انقلاب زمان اعزام نیروهای مردمی به جبهه بود که سربازان اسلام صحن آستان مقدس را به عنوان میعادگاه خودشان انتخاب میکردند.

وی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیمالحسنی (ع) گفت: به استناد معارف دینی، ما اعتقاد داریم برکات وجودی بزرگان دین چه در زمان حیات و چه در زمان وفات همچنان جاری و ساری است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیمالحسنی علیه السلام با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که می فرمایند «عالم و دانشمند دین همواره زنده است حتی اگر بمیرد و جاهل و نادان مرده است حتی اگر به ظاهر زنده باشد»، گفت: پس همانگونه که در زمان حیات حضرت عبدالعظیم(ع) شیعیان و مسلمانان از وجود پر برکت ایشان بهرهمند میشدند بعد از وفات ایشان نیز این امکان وجود دارد و کسانی که این توفیق را دارند، بهرهمند هستند.

این قاری برجسته کشورمان ضمن تأیید این مسئله که از ظرفیت عظیم وجود پربرکت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به اندازه کافی استفاده نشده است، گفت: در سالهای اخیر و زیر نظر مدیریت آیتالله محمدیریشهری تحولات چشمگیری در این آستان مقدس ایجاد شده است، اما انتظار ما از رسانه ملی و سایر رسانهها این است که در راستای معرفی این اماکن متبرکه و الگوپردازی برای جوانان و مردم بیشتر به میدان بیایند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: در این زمینه راه تعامل و همکاری باز بوده و برای در اختیار گذاشتن تمامی منابع مورد نیاز و فضاهای آستان مقدس که میتواند مورد استفاده رسانهها قرار بگیرد، اعلام آمادگی میکنیم.

سلیمی در ادامه سخنان خود به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فقط یک امامزاده و یکی از نوادگان امام مجتبی (ع) نبودند، البته این مزیت به تنهایی امتیاز والایی است، بلکه ایشان به عنوان وکیل مورد وثوق امام هادی (ع)، نماینده امامت و ولایت در شهر ری بودند و به عنوان مأمن و مرجع شیعیان پاسخگوی همه سئوالها و شبهات دینی مردم بودند و امام (ع) بر توانمندی علمی ایشان و تقوای ایشان مهر تأیید زده است.

وی ادامه داد: اگر در احوالات حضرت توجه کنیم وقتی به فراز نورانی حدیث عرض دین میرسیم میبینیم که شیوه حضرت عبدالعظیم(ع) یک شیوه کاملاً علمی و محققانه بوده است و با اینکه سن قابل توجهی از ایشان گذشته بود اما با پرهیز از غرور علمی و در عین فروتنی و کُرنش در مقابل مقام علمی امام هادی (ع) که بسیار جوانتر از ایشان بودند زانوی تلمذ بر زمین میزنند و عقاید خود را در خصوص دین عرضه و مهر تأیید امام (ع) را دریافت میکنند.

سلیمی به هجمه سنگین تفکرات انحرافی و تکفیری در جامعه معاصر و هدف گرفتن باورهای جوانان توسط این تفکرات اشاره و عنوان کرد: یکی از اساسیترین نیازهایی که امروز همه به ویژه جوانان به آن نیازمند هستند این است که با پیروی از شیوه متواضعانه حضرت عبدالعظیم (ع) عقاید خود را با بزرگان دین، محققان، مراجع و فقها مطرح کنند و اطمینان حاصل کنند که در صراط مستقیم حرکت میکنند.

وی به فراز دیگری از زندگی این امامزاده بزرگوار اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از فرازهای زندگی حضرت عبدالعظیم (ع) باز میگردد به نامه فاخر امام رضا (ع) به ایشان که متضمن یک سبک زندگی قرآنی برای شیعیان است. اگر همین دستورات امام رضا (ع) در جامعه تحقق پیدا کند بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی ما منتفی میشود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به تعبیرهای مقام معظم رهبری در ارتباط با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که فرمودند «این آستان مقدس یک قطب فرهنگی و قبله تهران است»، نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود حرم مطهر، کتابخانه ارزشمند، دانشگاه علوم حدیث، حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع)، مجتمع آموزشی حکمت، مرکز نجوم، تالار علم، مرکز آموزش قرآن کریم و ... دانشپژوهان، دانشجویان، اساتید، طلاب و عموم مردم علاقهمند میتوانند از برکات این آستان مقدس بهرهمند شوند و ما نیز برای خدمتگذاری به مردم بزرگوار اعلام آمادگی میکنیم.

وی در ادامه به خاطرات خود از این آستان مقدس نیز اشاره و عنوان کرد: از دوران طفولیت از زائران حضرت عبدالعظیم (ع) بودهام و بهترین خاطرات من به دو مقطع باز میگردد یکی دوران قبل از انقلاب وقتی که از همه جا ناامید میشدیم و به عنوان یک پناهگاه به این آستان نورانی میآمدیم و مقطع دوم بعد از پیروزی انقلاب و زمان اعزام نیروهای مردمی به جبهه بود که سربازان اسلام، صحن آستان مقدس را به عنوان میعادگاه خودشان انتخاب میکردند.

سلیمی در پایان سخنانش عنوان کرد: حضرت صرفاً متعلق به مردم ری نیست. این محدث عالی مقام در مدینه متولد شد و در شهر ری وفات یافت. ایشان متعلق به همه شیعیان است و انتظار ما از مدیران استان تهران و مدیران ملی این است که خود را در مناسبتهای ولادت و وفات حضرت سهیم بدانند و با استفاده از ظرفیتهای سازمانی که در اختیار آنها است، برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسمها تلاش کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که از سال آینده با تشکیل دبیرخانه دائمی گرامیداشت سالروز ولادت و وفات حضرت عبدالعظیم(ع) از ظرفیتهای همه سازمانها در این زمینه استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار