رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی:

در حوزه سلامت و بهداشت جهت‌گیری اسلامی نداریم

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در نوع برخوردهایی که با بیمار، بیماری، سلامت و بهداشت می‌بینیم نه‌تنهاجهت‌گیری اسلامی نداریم، بلکه در این زمینه گام موثری نیز برنداشته‌ایم.
کد خبر: ۲۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 10August 2014

در حوزه سلامت و بهداشت جهت‌گیری اسلامی نداریم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، دکتر "محمد رییس زاده" رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در نشست مسئولان این سازمان و سرمربیان استانی حلقههای صالحین جامعه پزشکی به مشکلات حوزه سلامت کشور اشاره کرد و گفت: حوزه سلامت ما در کشور همتراز با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، زیرا به همان میزانی که توانستیم در حوزههای دیگر گام برداریم، در سلامت به این مهم دست نیافتهایم.

وی درمانمحور بودن را یکی از مشکلات عرصه بهداشت و درمان کشور برشمرد و ادامه داد: توجه به بهداشت و ارتقاء سلامت میتواند برای کشور سرمایه ایجاد کند، ولی متاسفانه درحال حاضر سیستم بهداشتی کشور ما غرق در درمان است.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فاصله گرفتن از ارزشهای رایج در مسایل بهداشتی کشور اشاره و بیان کرد: حوزه سلامت ما در تراز با جمهوری اسلامی ایران نیست و ما که مدعی طرفداری از نظام هستیم نتوانستهایم اثرگذاری بارزی در این زمینه داشته باشیم، زیرا حرکت جمعی که ناشی از روح جمعی باشد ایجاد نکردهایم.

وی نداشتن تشکیلات منسجم و همافزایی و ساماندهی را از دیگر مشکلات این عرصه دانست و افزود: نیروهای ارزشی در حوزه  پزشکی حداقل ۵۰هزار نفر هستند که اگر بتوانیم همافزایی سازمانیافتهای با اتاق فکر مشخص و تشکیلات منسجم ایجاد کنیم، مسلما میتوانیم تحول و انقلابی را در حوزه سلامت ایجاد و نهادینه کنیم.

رئیس زاده عوامل فردی، انگیزهها و کم رغبت شدن پزشکان به مسایل دینی را از جمله دلایل ایجاد نشدن تشکیلات منسجم و تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: ما از جمع ۵۰ هزار نفری حوزه سلامت دچار غفلت شدهایم، چون زیرساخت رفع این مشکل در تربیت دینی و انقلابی است که متأسفانه بهواسطه درگیر شدن در زندگی روزمره از آن غفلت کردیم؛ لذا لازم است همکاران حوزه سلامت بدانند در قبال نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایت مسئولیت دارند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان، نقش حلقه صالحین در جهتدهی و مشخص کردن مصداقها را بهمنظور حرکت به سمت همافزایی مؤثر دانست و تصریح کرد: امسال حلقههای صالحین سازمان بسیج جامعه پزشکی در میان اقشار بسیج، مقام دوم را کسب کرد که این بهدلیل وجود ظرفیتهای موجود در میان اعضای این سازمان است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها