سردار کارگر در جمع خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس:

تعدد، تکثر و آزادی رسانه‌ها از برکات انقلاب اسلامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: تعدد، تکثر و آزادی رسانه‌ها از برکات انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ - 09August 2014

تعدد، تکثر و آزادی رسانه‌ها از برکات انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پس از بازدید از خبرگزاری دفاع پرس با حضور در جمع خبرنگاران این خبرگزاری، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر خانوادهای تلویزیون داشت و همان تعداد اندک از چند کانال استفاده میکردند و روزنامه نیز به تعداد محدود وجود داشت، کیهان، اطلاعات و چند مجله محدود نمونه آنها بود.

وی تعدد، تکثر و آزادی رسانه ها را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: یکی از ابزارهایی که باید در کشورهای پیشرفته وجود داشته باشند رسانه های قوی  هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه به هر میزان تکنولوژی پیشرفت میکند زندگی بدون رسانه سختتر میشود، تصریح کرد: سال 1380 به موجب مواجه ای که با رسانهها داشتیم آموزش رسانه را برای فرماندهان برگزار کردیم چرا که آشنایی با رسانه یکی از الزامات امروز است.

سردار کارگر گفت: امروز رسانه ابزار عملیات روانی رسانه است. داعش این گروه تکفیری و صهیونیستی که زائیده آمریکا و رژیم صهیونیستی است به اذعان مقامات آمریکایی به دست آنها تاسیس شده است، آنها چطور شهرهای عراق را تسخیر کردند؟ داعش توسط رسانههای استکبار جهانی پشتیبانی شده و توانستند در عراق و سوریه پیشروی کنند.

وی در تبیین اهمیت رسانه به فتنه سال 88 اشاره و خاطرنشان کرد: من شما را ارجاع می دهم به فتنه 88 که از کجا شروع شد و توسط چه ابزارهایی تقویت شد. امروز رسانهها نمیگذارند مردم فکر کنند و برای آنها تصمیم سازی میکنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با طرح این سوال که اینترنت را چه کسی درست کرد؟ گفت: اینترنت را آمریکایها در ارتش درست کردند، باید به اهداف آنها توجه کرد. جنگ رسانهای جنگی است که سرعت، دقت و صحت و در ادامه نو به نو شدن در آن مهم است.

سردار کارگر بیان کرد: امروزه کار کردن در رسانهها مخصوصا رسانههای ارزشی  کمتر از جنگ در جبههها نیست و بلکه سختتر است. این حرف را یک رزمنده که در جبهه جنگ حضور داشته، زخمی شده و سختیهای نبرد سخت را تجربه کرده عنوان میکند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: کار کردن در این عرصه (جنگ نرم) کار بسیار سختی است و اگر انسان پای این کار مقدس مریض شود و از دنیا برود شهید است و این یک مساله مهم است.

وی با اشاره به اینکه شما خبرنگاران در عرصهای هستید که اگر بخواهید متعهدانه عمل کنید کار بسیار سختی پیش رو دارید، یادآورشد: راست و دروغ در رسانه مخلوط است و نمونه آن وارونه نشان دادن مسئله غزه در اروپا و آمریکاست. 

سردار کارگرافزود: اگر در رسانههای ما صداقت، حقیقت وعدالت نباشد فرقی با دیگران نداریم، امروز ما باید از پدافند و آفند آگاه باشیم. در مساله رسانه پیام باید خوب پخته و در ادامه به خوبی صرف شود. صفحه اول بعضی از رسانه ها به قدری جذاب است که مخاطب را محو میکند و این ترفندی است که آمریکا و اروپا در فیلم سازی هم از آن استفاده میکنند. البته جذابیت در رسانهها مهم است اما با رعایت عدالت، حقیقت و داشتن صداقت.

وی  با تاکید براینکه هر چه میخواهیم در دفاع مقدس وجود دارد، ابراز داشت: اولین کسی که جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامید امام راحل(ره) بود. در دفاع مقدس زیباترین جلوههای انسانی بروز پیدا کرد. همه اقشار و اقوام، گویشها، پیر، جوان، زن، مرد، روحانی و هنرمند در دفاع مقدس حضور داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: کسانی که امروز در سینما، موسیقی، تئاتر، مسائل خودکفایی، سلولهای بنیادی، نانوتکنولوژی و در صنایع خودکفایی موفقیتی به دست آوردند به واسطه دفاع مقدس حاصل شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دفاع مقدس بود که به ما گفت باید روی پایمان بایستیم. عشق دنیوی و آسمانی در دفاع مقدس بروز پیدا کرد، دوست داشتن رزمندهها، غیبت نکردن و آرزو برای آینده در دفاع مقدس بود.

سردار کارگر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به مقوله دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک اتفاق جدید در بین جنگهای دنیا بود در حالی که در جنگهای کلاسیک فرمانده فرمان میدهد و نیرو حمله میکند، در دفاع مقدس فرمانده به رزمنده می گفت بیا و خودش جلوتر از او پیشروی می کرد. همین مساله باعث شد برخلاف قاعده مرسوم در دنیا که فرماندهان کشته نمیشوند ما تعداد زیادی از فرماندهانمان را از دست دادیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مدلی است که انقلاب اسلامی آن را بوجود آورد و ابداع انقلاب بود. سپاه با دفاع مقدس به موفقیت رسید، بسیج ، ارتش و نیروی انتظامی در دفاع مقدس متحول شدند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه وضعیت سوریه که در مرحله بحرانی به سر میبرد، امروز با تزریق روحیات دفاع مقدس به آرامش رسید، تصریح کرد: در سوریه از وقتی معادلات عوض شد که تفکر بسیجی در آن راه افتاد، تمام پیروزیهای سوریه حاصل نبرد نیروهای مردمی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: پیش روی داعش در عراق بسیار جدی بود، چه اتفاقی افتاد که نتوانستند دولت عراق را مجبور به تسلیم کنند؟ واقعیت این بود که با آمدن نیروهای مردمی و حال و هوای دفاع مقدس مقاومت مردم پیروزیهای را به ارمغان آورد.

وی در ادامه به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: مقاومت مردم فلسطین در باریکه غزه که با یکونیم میلیون جمعیت متراکم ترین نقطه دنیاست نشان از روحیه بالای مردم مظلوم این منطقه است که با ایستادگی توانستند به پیروزی برسند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: هر جا میخواهند مقاومت را به مردمی نشان دهند میگویند ایران که توانست هشت سال در برابر دنیا ایستادگی کند. کمک تسهیلاتی بیش از 40 کشور مثل شوروی، چین، ژاپن، آمریکا، فرانسه و همه عربهای منطقه نتوانست ایستادگی را از مردم ایران سلب کند.

وی در قسمت دیگر سخنان خود خطاب به خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس تاکید کرد: اگر شماها خبرنگاران به وظیفه خودتان عمل کنید خداوند خیر دنیا و آخرت را نصیبیتان میکند و در این راه اگر استوار قدم بردارید و نگاه نکنید دیگران چه میگویند و به دل و وجدان خودتان رجوع کنید از رحمت خداوند بی نصیب نخواهید ماند.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: این موضوع باید برای ما الگو باشد و شما خبرنگاران اگر به کارتان ایمان داشته باشید و در راه خدا جهاد کنید، خدا راه را نشان میدهد. باید در خبرگزاری دفاع مقدس کاری کنید که دیگران نمیکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار