آیت الله صدیقی در مراسم رونمایی از یادمان پنج هزار شهید منطقه ۱۶

حفظ شعائر اسلامی در سوریه مدیون خون شهدا بود

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت ایران در روز قدس چشم دشمنان را کور کرد و آنان را مجبور کرد بگویند کسانی که نه غزه نه لبنان را سر دادند، از ما نبودند.
کد خبر: ۲۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 06August 2014

حفظ شعائر اسلامی در سوریه مدیون خون شهدا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس پرده نقاشی یادمان ۵ هزار شهید و ایثارگر منطقه ۱۶ تهران با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام ناصحی عضو شورای شهر، خانم دکتر حکمت همسر شهید بابایی، مهندس اسدی شهردار منطقه۱۶ و خانوادههای شهدا و جانبازان رونمایی شد.

آیت الله صدیقی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه همچنان مملکتمان صحنه جهاد فرزندان خود را استمرار بخشیده است اظهار کرد: مردم جنوب شهر تهران مردمی ولایتمدار قهرمان پرور بودند که همیشه در دوران انقلاب دفاع مقدس حوادث مهمی همچون روز ۹ دی روز قدس و ۲۲ بهمن همیشه تکیه گاه انقلاب بودند.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت شهدا تاکید کرد: شهدای ما به قدری ارزشمند هستند که هیچ گاه نمی توان یک تار از موی آنها را با کشورهای عربی و ایالات متحده آمریکا عوض کرد. چون هر چه درایم از شهدا داریم. آنها خدمتگزارانی بی ادعا بودند که دنبال امتیاز گرفتن از نظام نبودند و خداوند شهادت را نصیب هر کسی نمی کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهادت صفا ،اخلاص ،دل وعشق ۱۰۰ درصد خالصی در پیشگاه خدا می طلبد که همه در این میدان پذیرفته نمی شوند.

صدیقی با اشاره به روایتی از واقعه عاشورا اذعان کرد: جناب عبداله بن جعفر وقتی حضرت زینب (س) ر ا عازم کربلا می کردند آهسته به ایشان گفتند: من نتوانستم حسین را یاری کنم ولی فرزندانم را از وی دریغ نکن و پس از این واقعه عبداله همیشه ابراز ناراحتی می کرد. مردم ما هم این طور هستند و کسی از این ناراحت نیست که فرزندانش در راه انقلاب به شهادت رسیده اند بلکه می گویند ما جا مانده ایم.

وی بهترین منبع تبیین کننده  جایگاه شهادت را قران دانست و تصریح کرد: قران کریم می فرماید: به غیر از خداوند کسی جایگاه شهدا را نمی تواند درک کند و خداوند می فرماید: فکر نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه اینها به روح عالم تبدیل کشده اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهدا چون با خداوند هستند هر جا خدا وجود دارد اینها نیز حضور پیدا می کنند و این درجه ای است که خدا معرفی کرده است.

وی اشاره کرد: این که شما هرجایی گیر می کنید به شهدا و ائمه معصومین متوسل می شوید، نشان می دهد که شهدا همه جای عالم حضور دادند و شهدا باب الحوائج هستند.

صدیقی گفت: ما بعد از مرگ خانه و زندگی می خواهیم. اگر کسی در دنیا به آخرت فکر نکند ضرر کرده است و باید در دنیا کار و تلاش کنیم و از غفلت بپرهیزیم چون فرصت جبران نیست.گناه غیبت دروغ و مردم آزاری را ترک کنیم و گره گشا و متواضع باشیم تا خداوند بهشت را نصیبمان کند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: تنها یک گروه حاضرند بهشت را ترک کنند و به دنیا برگردند و آن هم شهدا هستند. به این خاطر که باز به شهادت برسند. شهادت لذت و صفایی دارد که بهشت هم آنگونه نیست لذا شهید درجه ای دارد که هیچ کس ندارد. خداوند به این مقاوم عند ربی یاد می کند.

وی در ادامه به هدف شهادت از منظر قران پرداخت و گفت: قران کریم در باره شهادت چند مسئله را مطرح کرده است. که بالاترین هدف شهید را، حفظ فرهنگ دین بیان می کند . اجرای مراسمات یادبود شهدا و قران کریم به گونه ای از فرهنگ آرمان شهداست.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که چرا شهدا شهید شده اند پاسخ دارد: اگر روحیه دفاعی در مومنین نبود تمام جایگاههای عبادت خراب می شد.نمونه ای  را در منطقه می بینیم. اگر در سوریه خون شهدا نبود، اثری از شعائر اسلامی وجود نداشت.

آیت الله صدیقی  در ادامه تصریح کرد: شهدا درسوریه مدافعین ناموس امیر المومنین بودند. کشوری که جوانان غیور دارد اجازه نخواهد داد شعائر سلامی ازی بین برود شهدا شهید شدند تا مساجد رونق پیدا کند.

وی در ادامه گفت وقتی مساجد آباد شود نور قران رونق پیدا می کند و کسانی که در پی اختلاف افکنی و ترویج بد حجابی هستند جرات این کار را پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شهادت بالاترین هنر است اظهار کرد: هنرمندانی که تصویر شهدا را امروز در نقاط مختلف تهران به نمایش بگذارند تا تمام دنیا بداند شهدا و شهادت فرهنگ سازان ما هستند.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: فتنه ۸۸ نشان داد برخی ها که نمک شهدا را خورده اند بر خلاف اهداف شهدا حاضر شدند امنیت کشور را به خطر بیندازند و این حضور شهید پسند مردم بود که باعث خاموش شدن فتنه شد. شهدا به شهادت رسیدند که ما فساد و نا امنی نداشته باشیم. گرسنگی و تشتگی قابل تحمل است اما ناامنی قابل تحمل نیست.

صدیقی در ادامه بیان کرد: ملت ایران در روز قدس چشم دشمنان را کور کرد و آنان را مجبور کرد بگویند کسانی که نه غزه نه لبنان را سر دادند از ما نبودند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: شهدای ما روحیه سازش ناپذیری با استکبار را به ما نشان دادند و اینکه امام شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را نهادینه کرد تا به ما بگوید فکر نکنید با مذاکره می توان مسائل اقتصادی و فرهنگی را حل کنیم. مذاکره خلاف تفکر شهداست.

وی تصریح کرد: فلسطین بیش از ۶۰ سال  است که مشغول مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند اما مشکل آنان حل نشده است و آنان امروز دریافند تنها راه پیروزی، پیروی از راه شهدا و استقامت در این راه است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار