سرهنگ ادیبی عنوان کرد

اعزام زائران به مناطق عملیاتی در تمام روزهای سال

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به بازدید چهار میلیلون زائر از مناطق عملیاتی در سال گذشته گفت: یکی از اقداماتی که امسال در نظر گرفته شده تغییر در برنامه سفرهای راهیان نور، از حالت فصلی به یک جریان مستمر است.
کد خبر: ۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ - 04August 2014

اعزام زائران به مناطق عملیاتی در تمام روزهای سال

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، سرهنگ "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، در نشست خبری "حماسه فرهنگی راهیان نور" که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان  برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات این جریان فرهنگی، دو مرتبه بازدید مقام معظم رهبری در طول سال گذشته از مجموعه راهیان نور است که با توجه به نامگذاری امسال از سوی ایشان به نام فرهنگ و اقتصاد میتوان گفت: بحث راهیان نور یک مساله عظیم فرهنگی در کشور ما محسوب میشود.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته بیش از 4 میلیون زائر از این اردو استفاده کردند و در این اردوها شرکت داشتند، تصریح کرد: یکی از محوریترین موضوعات موجود در بحث راهیان نور، اشتیاق و اقبال عمومی مردم جهت حضور در مناطق عملیاتی است که این وظیفه مسئولین ذیربط را سنگینتر میکند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه مردم بهدنبال شناخت اسطورهها و الگوهای فرهنگی مناسب تاریخ کشور خود در دوران دفاع مقدس هستند، افزود: شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس میتوانند الگوی مناسبی برای ارائه سبک زندگی به جامعه مخاطب باشند، که راهیان نور یکی از ابزارهای مهم انتقال این جریان فرهنگی محسوب میشوند.

ادیبی در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از متولیان کاروانهای راهیان نور ابراز کرد: حضرت آقا در این رابطه به موارد بسیار مهمی اشاره کردند که رعایت این موارد، مسئولیت همه  را در این عرصه سنگینتر میکند؛ ایشان بر استفاده از راویان جنگدیده و حاضر در دفاع مقدس، توجه به مسائل فرهنگی دفاع مقدس از طریق پرداختن به تولیدات محتوایی، شناسنامهدار کردن یادمانهای دفاع مقدس و ایجاد فضایی جهت آشنایی مردم با شهدای شاخص تاکید کردند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس از منظر راهیان نور تصریح کرد: به موضوع راهیان نور باید بهعنوان یکی از صحنههای درخشان تاریخ ملت ایران پرداخته شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق تمام مطالبات مقام معظم رهبری، تمهیدات لازم آماده شده است و حتی در برخی موارد به مرحله اجرا رسیده است، افزود: توجه ایشان به مساله راهیان نور میتواند بیانگر این موضوع در حوزه فرهنگ باشد.

ادیبی در ادامه به تشریح خدمات این ستاد در منطقه شمال غرب و غرب پرداخت و در این رابطه افزود: در سال گذشته بیش از 150 هزار نفر از این مناطق بازدید به عمل آوردند که امسال با توجه به پرداختن به مسائل زیرساختی و اسکان زائران، آمادگی برای پذیرایی حجم بیشتری از مردم را در این مناطق داریم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: یکی از اقداماتی که امسال در نظر گرفته شده تغییر بحث سفرهای راهیان نور از حالت فصلی به یک جریان مستمر است که با این تغییر دیدگاه، مردم و اقشار مختلف جامعه اعم از دانشآموز، دانشجو، حوزوی و فرهنگی میتوانند در طول سال از خدمات این جریان فرهنگی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا بستر مناسبی را در غرب کشور جهت حضور هموطنان عزیز آماده کنیم، افزود: الحمدلله ظرفیتهای لازم در این رابطه وجود دارد و تلاشها در جهت ایجاد تسهیلات لازم، بهخصوص در رابطه با کسب اعتبارات جهت تکمیل زیرساختها و بحث اسکان زائران صورت میگیرد.

سرهنگ ادیبی با بیان اینکه در حوزه شمالغرب کشور محورهای مهمی جهت ارائه محصولات محتوایی به زائرین وجود دارد، افزود: برای مثال ما در منطقه غرب کشور ناحیه سردشت را داریم که در دوران جنگ تحمیلی بهطور کامل مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت که این مسائل باید برای مردم بازگو شود و این جریان حتی میتواند در عرصه بینالمللی ابعاد رسانهای پیدا کند. همچنین در استان آذربایجان غربی روستایی کوچک وجود دارد که بیش از 200 شهید را تقدیم انقلاب کرده، که این در جای خود قابل تحسین است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه افزود: ما در منطقه غرب 12 یادمان را داریم که تعداد 8 یادمان به استان کردستان تعلق دارد و تعداد چهار یادمان ما در استان آذربایجان غربی قرار دارد و در هریک از این مناطق خدمات لازم به بازدیدکنندگان ارائه میشود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه راهیان نور در شمالغرب کشور باید محور وحدت باشد، خاطرنشان کرد: در این مناطق از راویان بومی استفاده میکنیم تا مردم، بهتر در جریان اقدامات تروریستی ظالمانه عناصر ضد انقلاب علیه مردم کردستان و انقلاب قرار گیرند.

ادیبی همچنین از چاپ کتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع راهیان نور خبر داد و افزود: این کتاب بهزودی به مرحله چاپ رسیده و در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در پایان، مسئله راهیان نور را یک نهضت فرهنگی و تربیتی در نظام اسلامی عنوان کرد و در این رابطه گفت: در سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که 76 درصد آنان را جوانان 15 تا 35 سال تشکیل میدادند و همچنین بیش از 80 درصد این عزیزان دارای تحصیلات عالیه بودند، که این خود نشان از علاقهمندی نسل جوان و قشر فرهیخته به اسلام و انقلاب دارد.

نظر شما
پربیننده ها