«پال رایان» خواستار تصویب فوری لایحه تحریمهای ایران- روسیه شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تلاشها برای سرعت بخشیدن به روند تصویب لایحه‌ای که تحریمهای جدیدی علیه ایران و روسیه وضع می‌نماید، حمایت کرد.
کد خبر: ۲۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸ - 23June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از تلاشها برای سرعت بخشیدن به روند تصویب لایحه تحریمهای ایران- روسیه حمایت می‌کند؛ لایحه ای که به رغم کسب آرای موافق  در مجلس سنا، برای تصویب در مجلس نمایندگان با یک مشکل آیین نامه‌ای روبرو شد.

پال رایان در کنفرانس خبری خود که بطور هفتگی برگزار می‌شود، اظهار داشت که «اِد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان «اشاره کرده است که خواهان پیشبرد سریع این لایحه است و ما این درخواست را محترم می شماریم».

«قانون مقابله با فعالیتهای ثبات زدای ایران» که دربردارنده تحریمهای جدیدی علیه روسیه نیز هست، هفته گذشته با اکثریت‌آراء (۹۲ رأی مثبت در برابر ۲ رأی منفی) در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید.

انضمام بسته تحریمهای روسیه به این مصوبه، دست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای تحقق خواست همیشگی‌اش که همانا بهبود روابط با مسکو است، می‌بندد.

این لایحه پیش از دریافت امضای ترامپ و تبدیل شدن به قانون، باید در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد.

اما اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دریافتند که این مصوبه مجلس سنا یک الزام قانونی را نقض می‌کند. این الزام قانونی بیان می دارد که فرآیند تصویب هر لایحه‌ای که درآمد دولت را افزایش می‌دهد، باید ابتدا از مجلس نمایندگان آغاز شود.

«کوین برادی» عضو مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس جمهوریخواه کمیته «راهها و روشها» به خبرنگاران گفت که «این لایحه نهایی بند آغازین قانون اساسی را نقض کرد». با این حال، جمهوریخواهان مصرانه آن را یک مشکل آیین نامه‌ای می‌دانند.

کوین برادی با اعلام خبر همکاری رهبران مجلس نمایندگان با کمیته روابط خارجی این مجلس و سنا جهت تعیین نحوه پیشبرد این لایحه، گفت که سنا ممکن است با به روزرسانی سریع این لایحه و پس فرستادن آن به مجلس نمایندگان، این مشکل را برطرف نماید.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار