یادداشت/ فرشته حاجی زاده؛

«روز قدس» نماد بیداری و اتحاد مسلمانان

روز قدس به عنوان نماد بیداری مسلمانان و اتحاد آنها در مقابل دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۲۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ - 22June 2017
گروه اخبار داخلی دفاع پرس – فرشته حاجی زاده؛ روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که در آن علیه رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین راهپیمایی اعتراض آمیزی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

این روز چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش (۱۳ رمضان ۱۳۹۹ه‍.ق) با پیام امام خمینی برای حمایت از ملت فلسطین نام‌گذاری شد.

روز قدس به عنوان نماد بیداری مسلمانان و اتحاد آنها در مقابل دشمنان اسلام بوده و اختصاص به قدس و فلسطین ندارد.

امام خمینی (ره) در این باره فرموده اند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.»

با توجه به فرمایش امام (ره) روز قدس روز بزرگی است در تاریخ کشورهای مسلمان و در واقع روز مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی است روزی که است که باید به دشمنان اسلام نشان داد که مسلمانان هر جا و در هر شرایطی اجازه ی پیشروی به دشمنان نخواهند داد.

مقام معظم رهبری نیز در اینباره فرموده اند: «روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید، البته اگر تبلیغات جهانی منعکس نمی‌کنند، نکنند. آن کسانی که در زندان‌های فلسطینی هستند... از نیت و عزم صادقانه شما احساس قوت کرده و ایستادگی می‌کنند. آن که در پشت دیوار زندان‌های فلسطین اشغالی است، باید احساس تنهایی نکند تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچه و خیابان‌های بیت المقدس و نوار غزه و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است باید احساس کند شما از آن‌ها حمایت می‌کنید، تا بتواند مقاومت کند. دولت‌ها هم البته تکالیفی دارند».

ایران سر منشا و به عبارتی لیدر این کار بزرگ در دنیاست آنجا که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم با زبان روزه و با شرایطی سخت پا به عرصه‌ی میدان جهاد و راهپیمایی میگذارند تا به دشمنان اسلام نشان دهند که تحت هر شرایطی از مظلوم در هر جایی که باشد دفاع می‌کنند.

آنجا که الگو می شوند برای دیگر کشورها و به آنها خط می دهند که مبارزه کنند و از آرمان هایشان دفاع کنند در واقع جمهوری اسلامی ایران سرمشق ملت ها می شود.

و به تعبیر حضرت آقا که بارها فرمودند: خرمشهرها در پیش است که باید آزاد شود که نه فقط فلسطین بلکه خرمشهرهای زیادی در پیش داریم مسلمانان مظلوم زیادی در سرتاسر جهان هستند که باید حمایت شوند که باید با پشت گرمی و اعتماد به نفسی که به آنها میدهیم آنها را در دفاع از دین و اسلام و کشور پشتیبانی کنیم.

که شاید حضور ما در آخرین جمعه ماه رمضان مانع و سد بزرگی باشد برای اینکه به دشمنان اسلام نشان دهد که دیگر نمی توانند خرمشهرهای جدیدی را اشغال کنند.

و قطعا اشغال خرمشهرهای جدید تبعات زیادی برای دشمنان اسلام خواهد داشت و دشمنان اسلام بدانند که دیگر مانند گذشته نیست و تعبیر حضرت آقا دوران بزن و در رو تمام شده اینجور نیست که بزنند و در بروند امت حزب الله همواره پای کار ایستاده است چه در ایران باشد چه در کشورهای دیگر دفاع می کند و دفاع خواهد کرد همانطوری که بارها نشان داده که پشت در پشت جبهه مستضعف و مظلوم ایستاده است و انتقام خون مظلومان جهان را خواهد گرفت.

پس همه با هم برای دمیدن خون در رگ های امت اسلامی می آییم همه با هم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دیگر کشورها که به دست رژیم خبیث صهیونیستی و همین طور شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار افتاده اند و مورد ظلم قرار گرفته اند می آییم و ثابت می‌کنیم که هستیم تا هستید و دفاع می‌کنید و لحظه ای شما را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام /


نظر شما
پربیننده ها