«علیرضا قزوه» در نشست «کبوتران مسجد دور دست» عنوان کرد؛

منتظر خبرهای خوشی از نابودی رژیم صهیونیستی هستیم/ پیش‌بینی رهبران انقلاب همیشه محقق شده است

شاعر برجسته کشورمان با اشاره به تحقق وعده‌های رهبران انقلاب اسلامی ایران گفت: منتظر خبرهای خوشی از نابودی رژیم صهیونیستی هستیم.
کد خبر: ۲۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸ - 20June 2017
منتظر خبرهای خوشی از نابودی رژیم صهیونیستی هستیم/ پیش‌بینی رهبران انقلاب همیشه محقق شده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی‌و‌چهارمین نشست «کبوتران مسجد دور دست»، شب شعر فلسطین تحت عنوان «قدس ما را آزاد خواهد کرد» در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با حضور شاعران فلسطین یمن، بحرین، پاکستان و افغانستان برگزار شد.

آسمان شاعر جوان ایران اظهار داشت: فکر می کنم از دست شاعر چیزی جز شعر برنمی‌آید. شعری که از درون می‌جوشد. مبارزه فرهنگی، مبارزه تاثیرگذار ولی زمان بری است. شاعران ایرانی دفاع از فلسطین را پیش از انقلاب شروع کرده‌اند اما باید این شعرها به مردم فلسطین برسد و ارتباطی بین بدنه این دو ملت برقرار شود.

این شاعر جوان افزود: یکی از شاخه‌های شعر انقلاب ایران، شعر فلسطین است و باید زنجیره ارتباط بدنه برقرار شود چون شاعران نسبت به اهل قلم و سران‌ادبی کم نگذاشته‌اند. دعا می‌کنیم بین مسلمین جهان وحدت ایجاد شود.



«احمد حسینی شهریاری»، شاعر پاکستانی با بیان اینکه همه جای دنیا فلسطین شده است اظهار داشت: امروز فلسطین تنها نیست بلکه شهر ما در پاکستان، افغانستان، عراق و همه کشورها هر کدام یک فلسطین شده‌اند. ما شاعران نیز فقط می‌تواینم با شعر ظلم‌های صهیونیسم را بیان کنیم.

«حسین جانی» از شاعران پیشکسوت با بیان اینکه زندگی به معنی حرکت است و اگر کسی حرکت نکند دچار ضعف است اظهار داشت: معجزه مسلمان‌ها کلمه است که بتوانند «بگویند، بنویسند». اشغال فلسطین از زمان بوجود آمد تا نتوانیم زمین فلسطین را آزاد کنیم. باید تاریخ را آزاد کنیم تا جغرافیا آزاد شود.

«علی داودی» با بیان اینکه فلسطین خارج از مسائل سیاسی برای ما مسئله بوده است اظهار داشت: فلسطین تداعی گر غربت انسان در زمین خاکی است، این نگاه موجب نزدیکی ما با مردم فلسطین بوده است.

وی افزود: امروز که یک قبله ما در دست یهود است و قبله دیگر در دست یهود آل سعود ما از فلسطین می‌توانیم با دنیا حرف بزنیم. شعر برای مسائل جهانی و  فلسطین است. توجه شعر به فلسطین به موجب انقلاب اسلامی بوده است.

داوودی خاطر نشان کرد: آثار بسیار زیادی مختص به فلسطین وجود داشته است که اشتراکاتی بین شعر ما و فلسطینیان بوده است. ما به یک پیوند مشترک با فلسطین رسیده است.

«علیرضا قزوه» اظهار داشت: موضوع فلسطین برای ما خیلی مهم است و با توجه به وضعیت منطقه مهمتر خواهد بود و با توجه به صحبت‌های رهبران انقلاب اسلامی ایران، خبرهای خوشی خواهد آمد و باور دارم زودتر از ربع قرن حیات رژیم صهیونیستی خاتمه خواهد یافت.

وی افزود: موشک سپاه و تفکر «تهرانی مقدم‌ها» اگر نبود دست ما خالی بود. در دنیایی که حرفی از تفکر نیست و جای زور است باید قدرتمند بود هر چند ما با تفکر پاسخ دنیا را می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار