با حاملان واصل/31

شهیدی که در قنوت نماز شبش از خدا طلب شهادت می‌کرد

فرمانده شهید مهدی رضایی می‌گوید: یک شب مهدی را تعقیب کردم تا ببینم هر شب نیمه‌های شب کجا می‌رود، وقتی او را تعقیب کردم دیدم در گوشه‌ای خلوت و تاریک جایی برای خود درست کرده و در آنجا شروع کرد به نماز شب خواندن و در قنوت از خدا طلب شهادت می‌کرد.
کد خبر: ۲۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ - 22June 2017
شهیدی که در قنوت نماز شبش از خدا طلب شهادت می کردبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، قاری قرآن «مهدی رضائی» در سال 1347 در خانواده‌ای مذهبی و روحانیت چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در موسسه خیابانی گذراند و تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه طاهر ادامه داد و در سال دوم دبیرستان برای اولین بار به جبهه اعزام شد. مهدی در اعزام بعدی در 19 فروردین 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد.

خاطره‌ای از شهید:

اکبر فیاض یکی از دوستان شهید رضائی می‌گوید: زمان اعزام به جبهه در راه مهدی به من گفت اکبر من شهید شوم اسلحه‌ام زمین نمی‌ماند و آن را حسین برمی‌دارد و راه مرا ادامه می‌دهد.
 
من به او گفتم: چرا حسین اون که سنش کم است و اصلاً در جبهه حضور ندارد و برادران دیگرت در جبهه هستند و مهدی در جوابم گفت: باشد ولی حسین اسلحه را بر می‌دارد و همانطور هم شد، سه سال بعد از شهادت آقا مهدی، حسین نیز در همان سن به فیض شهادت رسید.

خاطره‌ای از فرمانده شهید:

در نیمه‌های شب می‌دیدم مهدی از خواب بیدار می‌شود و پشت تپه‌ای می‌رود. یک شب مهدی را تعقیب کردم تا ببینم هر شب نیمه‌های شب کجا می‌رود، وقتی او را تعقیب کردم دیدم در گوشه‌ای خلوت و تاریک جایی برای خود درست کرده و در آنجا شروع کرد به نماز شب خواندن و در قنوت از خدا طلب شهادت می‌کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها