با حضور سردار دهقان؛

تفاهم‌نامه ساخت اتوبوس بین وزارت دفاع و بانک شهر امضا شد

با حضور وزير دفاع و مدير عامل و نائب رئيس هيئت مديره بانک شهر تفاهم‌نامه همكاری برای انتقال فناوری توليد مشترک، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری 12 و 18 متری به امضا رسيد.
کد خبر: ۲۴۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 20June 2017
تفاهم‌نامه ساخت اتوبوس بین وزارت دفاع و بانک شهر امضا شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، اين تفاهم‌نامه كه به امضاء مدير عامل گروه توسعه صنايع و معادن شهر و مدير عامل شركت زرين خودرو رسيده است مقدمات لازم برای عقد قرار داد نهايی انتقال فناوری و توليد مشترک اتوبوس‌های 12 و 18 متری با يك شركت معتبر اروپايی فراهم خواهد آمد.
 
در اين تفاهم‌نامه شركت اروپايی طرف قرارداد با گروه توسعه صنايع و معادن شهر علاوه بر پشتيبانی فنی در خصوص تجهيز و راه اندازی خطوط توليد، در زمينه آموزش نيروهای فنی نيز مساعدت خواهد کرد.
 
همچنين قرار است تامين مالی اين پروژه با اختصاص خط مالی توسط بانک اروپايی اگزيم و با حمايت و تضمين بانک شهر صورت پذيرد، بر همين اساس با تخصيص 45 ميليون يورو برای توليد 200 دستگاه اتوبوس درون شهری برای فاز اول عمليات اجرايی اين پروژه آغاز خواهد شد، پيش بينی می‌شود برای فاز دوم نيز 400 دستگاه اتوبوس ديگر به صورت مشاركتی توليد و به ناوگان حمل و نقل شهريیاضافه شود.
 
با توجه به تعلق عمده سهام بانک شهر به شهرداری‌های كلان شهرهای كشور و در راستای ايفای مسئوليت‌های اجتماعی و حمايت از عمران و آبادانی شهری، مشاركت و حمايت از نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهری به صورت ويژه در دستور كار گروه توسعه صنايع و معادن شهر (از هلدينگ وابسته به بانک شهر) قرار گرفته است.
 
شايان ذكر است با توجه به نامگذاری سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنين سياست‌های ابلاغی دولت، گروه توسعه صنايع و معادن شهر مذاكرات فشرده‌ای را با توليد كنندگان به نام و شركت‌های معتبر خارجی به انجام رسانده كه عقد تفاهم نامه اوليه با شركت اتوبوس ساز اروپايی زمينه‌های عملی برخورداری و بهره‌مندی از فناوری و استانداردهای روز دنيا را بيش از گذشته فراهم خواهد آورد.
 
همچنين با تخصيص اعتبار و تامين مالی اين پروژه توسط بانک اروپايي اگزيم مونتاژ و ساخت اتوبوس‌های مدرن 18 و 12 متری در شركت زرين خودرو، شتاب و جان تازه در چرخه توليد محصولات و توانمندی بومی سازی اتوبوس‌های شهری را فراهم می‌آورد.
 
گفتنی است شركت زرين خودرو تمامی استانداردهای روز دنيا را دريافت نموده و با در اختيار داشتن بيش از 120 نيروی متخصص امكانات و سوله‌های مجهز صنعتيیبه مساحت 12 هكتار يكی از معتبرترين شركت‌های توليد كننده اتوبوس در داخل كشور به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار