دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

موشک «دهلاویه» از شکار تانک تا به دام انداختن شناورهای دشمن

موشک «دهلاویه» به علت بازدهی و کارکرد مناسب در حوزه مقابله با تانک‌ها و نسل جدید زره‌های واکنشگر، و همچنین دقت، سرعت و برد مناسب و توانایی نفوذ 1200 میلیمتری در خودروهای زرهی مورد توجه فرماندهان نداجا قرار گرفته و پس از انجام تست‌های میدانی پا به عرصه پدافند ساحلی در بُرد کوتاه نیز گذاشت.
کد خبر: ۲۴۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ - 18June 2017
موشک دهلاویه از شکار تانک تا به دام انداختن شناورهای دشمن
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، یکی از مهمترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش دستیابی به موشک ضدزره «دهلاویه» است که به لحاظ سرعت، دقت، برد عملیاتی و قدرت نفوذ در زره در جایگاهی ممتاز قرار دارد.
 
این موشک که برخی از آن با عنوان کورنت ایرانی یاد می‌کنند دارای سرجنگی دو مرحله‌ای به وزن 6/8 کیلوگرم و وزن کلی آن 22 کیلوگرم است که با احتساب لانچر 26 کیلویی وزن آن به 48 کیلوگرم می‌رسد.

موشک دهلاویه به علت بازدهی و کارکرد مناسب در حوزه مقابله با تانک‌ها و نسل جدید زره‌های واکنشگر، و همچنین دقت، سرعت و برد مناسب و توانایی نفوذ  1200 میلیمتری در خودروهای زرهی مورد توجه فرماندهان نداجا قرار گرفته و پس از انجام تست‌های میدانی پا به عرصه پدافند ساحلی در  برد کوتاه گذاشت. این موشک جهت انهدام شناورهای سبک و قایق‌های تندور دشمن کاربرد لازم را دارد و حداکثر برد عملیاتی آن تا شعاع 5500 متر است.

این موشک که با دو گونه سرجنگی خرج گود و ترموباریک ارائه شده است از سیستم هدایت پرتو سوار لیزر استفاده می‌کند و در برابر انواع جمینگ‌های دشمن مقاوم است. نرخ آتش این موشک 2 تا 3 شلیک در دقیقه عنوان شده است.
 
موشک دهلاویه برای نخستین بار در رزمایش‌ مشترک محمد رسول الله (ص) و سپس در سال 93 در رزمایش محرم مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین موشک دهلاویه برای نخستین بار در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش «ولایت 95» نیروی دریایی ارتش که سال گذشته از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد، در یک رزمایش دریایی مورد آزمایش قرار گرفت و پس از پرتاب، توانست شناورهای هدف را منهدم کند.

انتهای پیام/ 221 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار