فرمانده انتظامی استان قم:

دفاع مقدس دائرةالمعارفی از ارزش‌های پایان‌ناپذیر است

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس یک دائرةالمعارف با ارزش‌های بی‌پایان است گفت: همه آنهایی که در بحبوحه نبردهای هشت سال دفاع مقدس می‌جنگیدند، نمی‌دانستند در چه فضایی سیر می‌کنند و بعد از پایان جنگ بود که مشخص شد دفاع مقدس چه اثراتی داشته است.
کد خبر: ۲۴۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ - 17June 2017
به گزارش دفاع پرس از قم، سردار کاظم مجتبایی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که در محل این اداره کل صورت گرفت، اظهار داشت: حضور در فضای پرافتخار، باصفا و مملو از انرژی و تعهد و معنویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به انسان روحیه و دلگرمی مضاعف می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند نزد قلوب «سلیم» است، افزود: در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر از خداوند متعال می‌خواهیم که همه ما را در زمره خدمتگزاران مخلص به نظام اسلامی و مردم قدرشناس قرار دهد.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس یک دائرةالمعارف با ارزش‌های بی‌پایان است، تصریح کرد: همه آنهایی که در بحبوحه نبردهای هشت سال دفاع مقدس می‌جنگیدند، خودشان نمی‌دانستند در چه فضایی سیر می‌کنند و بعد از پایان جنگ بود که مشخص شد دفاع مقدس چه اثراتی داشته و ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) چه کار بزرگی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: زمانی که امام بزرگوار فرمودند «جنگ نعمت است»، همه تعجب می‌کردند زیرا جنگ بدون کشتار و آتش و ویرانی به ظاهر چیز دیگری نداشت، اما بعدها مشخص شد که همین جنگ بود که باعث ثبات کشور و ایجاد خودباوری در مردم و جوانان شد.

مجتبایی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، عزت و اقتدار کشور و توانمندی نظام ارزشی دینی را به تمام دنیا ثابت کرد، افزود: در این دوران طلایی از تاریخ میهن اسلامی، انقلاب استمرار یافت و به تمام دنیا صادر شد و موجب آبدیده شدن مردم و بالارفتن ضریب هوشیاری و استقامت آنان در برابر انواع هجمه ها، تهدیدات و خیانت های متجاوزان شد.

دفاع مقدس دائرةالمعارفی از ارزش‌های پایان‌ناپذیر است 

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، خاستگاه و فلسفه وجودی ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس را در پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس، بسیار مهم توصیف و تاکید کرد: مسئولیت پاسداری و تحکیم و تبیین و ترویج ارزش‌های سال‌های حماسه و ایثار، مسئولیتی سنگین است زیرا با ارزش‌های والا و گرانقدری همچون شهیدان، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس و یادمان‌ها و افرادی که به نوعی منتسب به آن دوران حماسه‌ساز هستند، مواجه می‌باشند.

وی ابراز داشت: تلاش‌های مخلصانه و ایثارگرانه مسئولان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بحمدالله موجب حرکت پرشتاب این مجموعه در راستای ارزش‌های نظام اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت در سطح استان شده است.

فرمانده انتظامی قم همچنین بر آمادگی کامل این مجموعه در جهت تعامل با مدیران استان و پاسداری همه جانبه از ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل یادآور شد: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم در حال حاضر با سه شیفت کاری در حال فعالیت است و عملیات ساخت ساختمان این مرکز تا قبل از 15 شهریور سال جاری به پایان می‌رسد.

احمد حسینی برگزاری جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی با حضور یکی از مسئولان کشوری در ایام بعد از ماه رمضان و نیز تعامل با برخی نهادها و دستگاه‌ها در ارتباط با انتقال اسناد و تجهیزات نظامی مورد نیاز موزه را یادآور شد.

در این دیدار، لوح تقدیر سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سردار مجتبایی و همچنین حکم عضویت وی در هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهر دزفول به وی اعطا شد.

همچنین تعدادی از تازه‌ترین کتاب‌های منتشره اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به سردار مجتبایی تقدیم شد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها