عبدالسلام:

حمایت‌ تسلیحاتی آمریکا از ائتلاف سعودی صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به بیانیه اخیر شورای امنیت که از این جنبش خواسته بود دست از حملات خود علیه عربستان بردارد، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۴۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ - 17June 2017
حمایت‌ تسلیحاتی آمریکا از ائتلاف سعودی صلح بین‌المللی را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شورای امنیت را مسئول پیامدهای ادامه تجاوز غیرقانونی به این کشور دانست.

وی افزود: شورای امنیت در هر بار که اوضاع یمن را بررسی می‌کند، با صدور بیانیه‌‌هایی، ائتلاف متجاوز سعودی را به ادامه حملات و محاصره یمن تشویق می‌کند و این امر مشکلات میلیون‌ها تن از مردم یمن را تشدید کرده و هرگونه امید به حل سیاسی که به جنگ پایان داده و صلحی عادلانه را در سایه تضمین حاکمیت یمن و حفظ کرامت شهروندان یمنی در کشور برقرار کند، دور می‌کند.

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حق کامل برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی از طریق همه امکانات ممکن برخوردارند، زیرا این حق ملت یمن است که مانند سایر ملت‌ها در کره زمین در صورت مواجهه با تجاوز، از خود دفاع کند.

عبدالسلام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شورای امنیت که خود را حافظ امنیت و صلح بین‌المللی می‌داند باید درک کند که تجاوز عربستان، امارات و همپیمانان آن دو و حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از این ائتلاف متجاوز که در مقابل دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد، امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: بحرانی شدن اوضاع بهداشتی در یمن و افزایش درد و رنج‌های میلیون‌ها یمنی در پی شیوع بیماری کشنده وبا، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی که مدعی حقوق بشر و انسانیت است، به شمار می‌رود.

سخنگوی انصارالله ائتلاف متجاوز را مسئول به تعطیلی کشاندن گفتگوی سیاسی از طریق انجام حملات و تحمیل محاصره فراگیر این کشور دانست.
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که بحران یمن هیچ راه حلی به جز روند سیاسی با مشارکت همه طرف‌ها ندارد.

شورای امنیت همچنین از همه کشورها خواست که به قطعنامه این شورا مبنی بر ممنوعیت واردات سلاح به یمن پایبند باشند.

این شورا بدون محکوم کردن حملات عربستان به غیرنظامیان در یمن، از نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق این کشور خواست که حملات خود علیه عربستان را متوقف کنند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بی‌گناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار