رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم:

دانشگاه آزاد ظرفیت بالایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد/ خدمت به شهدا کمال افتخار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه خدمت به آرمان‌ مقدس شهدا نهایت افتخار و توفیق است، گفت: این دستگاه عظیم علمی از ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برخوردار است.
کد خبر: ۲۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 13June 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، محمدرضا یوسفی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: هر کدام از شهدای بزرگوار این نظام اسلامی امامزادگان عشقند و همچون ستاره‌ای فروزان در جامعه پرتوافکنی می‌کنند.

وی افزود: هر قدر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر و گسترده‌تر شود، مشکلات و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد و پرداختن به این موضوع ارزشی، احیاء نام کسانی است که با ایمان قوی خود، پشت به مقامات و خواسته‌های دنیوی زدند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شده و جان خویش را تقدیم درگاه احدیت نمودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان گوشه‌ای از زندگی و حماسه شهدای والامقامی همچون دانشجوی شهید مجید بقایی، سید احمد پلارک و برادران شهید میرشاکی، ابراز داشت: شهدا در زندگی دنیایی خود عارفانی بودند که نسبت به محیط پیرامونی اثربخشی بسیار داشته و دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بالایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد/ خدمت به شهدا نهایت افتخار است

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان صهیونیستی از فرهنگ ایثار و شهادت در هراسند، تاکید کرد: آنها به زعم باطل خود سعی می‌کنند با دنیای هالیوود و سلسله عملیات روانی در راستای عاشورا زدایی و اسلام هراسی، به فرهنگ انتظار مهدوی و فرهنگ سرخ عاشورایی در باورهای رده‌های سنی مختلف جامعه خدشه وارد کنند.

یوسفی با اشاره به سیر تاریخی اقدامات و دسیسه‌های دشمنان در حذف فرهنگ عاشورایی از جامعه، اضافه کرد: فرهنگ عاشورایی، شکست‌ناپذیر و خار چشم دشمنان است و زیر بار ظلم نمی‌رود، چنانکه نمونه بارز آن را امروز در مبارزات مردم یمن، جنوب لبنان، سوریه، بحرین و ... می بینیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، ابراز داشت: این رهنمود ارزشمند نشان‌دهنده اهمیت حفظ و نشر فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت است، کما اینکه حضرت امام (ره) نیز ماه محرم و صفر و آموزه‌های عاشورایی را موجب حفظ و صیانت جامعه برشمرده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بالایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد/ خدمت به شهدا نهایت افتخار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: نگاه استراتژیک و بنیادین ما امروز حفظ این فرهنگ ذی‌قیمت و متعالی است زیرا موجب تقویت امنیت کشور در برابر انواع هجمه‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت و آمادگی بالایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است، خاطرنشان ساخت: علاوه بر مباحث علمی همچون تنظیم دانشنامه دفاع مقدس، دائر شدن کارشناسی ارشد ادبیات پایداری، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و نیز معرفی پایان نامه ها، می توان برنامه های فرهنگی هنری همچون ساخت انیمیشن، بازی های رایانه ای، فیلم کوتاه، قالب های شعر حماسی، رمان نویسی و برگزاری مسابقات عکس وفیلم را به سمت و سوی نشر دستاوردهای سال های حماسه و ایثار سوق داد و از پدیدآورندگان آنها نیز حمایت کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه امروز حرکت جبهه مقاومت در کشورهای مختلف در راستای حماسه دفاع مقدس است، یادآور شد: دفاع مقدس به مثابه یک دانشگاه با عرصه‌های مختلف و جهانی است و ثبت و نشر آثار آن در تاریخ بسیار اهمیت دارد.

وی وجود آرامگاه مطهر دو شهید بی‌نشان در دانشگاه آزاد اسلامی قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: مزار مطهر شهدا زیارتگاه عاشقان است و باید بدون شعارزدگی در زمینه کرامات شهیدان، تولید محتوای علمی، ادبی و هنری داشته باشیم زیرا خدمت به آرمان‌های شهدا کمال افتخار است و در غیر اینصورت در برابر خداوند متعال و خون مطهر شهدا شرمنده خواهیم بود.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بالایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد/ خدمت به شهدا نهایت افتخار است

در ادامه این دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گزارشی از ساختار هیئت امنایی، فعالیت‌ها و برنامه‌ها و سازمان‌های تخصصی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان قم ارائه کرد و گفت: امور مربوط به شهدای بی‌نشان، ممیزی آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس، احداث مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت کمیته محتوایی موزه‌آرایی و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان با پشتوانه مراکز علمی و دانشگاهی، بخشی از اقدامات این اداره کل می‌باشد.

در پایان، حکم سرپرستی هیئت امنای حرم شهدای بی‌نشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و همچنین آیین‌نامه اجرایی هیئت امنا به دکتر محمدرضا یوسفی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار