استاندار قم:

مشارکت آحاد مردم ارزش‌های دفاع مقدس را ماندگارتر می‌کند

سید مهدی صادقی گفت: امور مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و سال‌های دفاع مقدس، بدون اتکای صرف به دستگاه‌های دولتی، هر چه مردمی‌تر باشد و گستره مشارکت بیشتری را در بر بگیرد، ماندگاری و قوام آن بیشتر است.
کد خبر: ۲۴۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ - 12June 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «سید مهدی صادقی» استاندار قم ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: دفاع مقدس آینه حضور آحاد قشرهای مردم در دفاع از ارزش‌های اسلامی بود و لذا حفظ و ترویج دستاوردها و ارزش‌های متعالی آن نیز اقدامی همگانی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام، متعلق به عموم مردم هستند، افزود: از این رو امور مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و سال‌های دفاع مقدس، بدون اتکای صرف به دستگاه‌های دولتی، هر چه مردمی‌تر باشد و گستره مشارکت بیشتری را در بر بگیرد، ماندگاری و قوام آن بیشتر است.

استاندار قم با اشاره به اینکه  مؤسسه‌هایی هستند که در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی را در قم انجام داده‌اند که برد کشوری هم دارد، تاکید کرد: برای جلوگیری از پراکندگی امور و سرعت بخشیدن به آن و نیز غنا بخشیدن به محتوای موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این مجموعه‌ها هم در موزه جانمایی شوند و علاوه بر آن طیف وسیعی از قشرهای جامعه را در حوزه ایثار و شهادت با خود همراه نمایند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تسریع در روند ساخت موزه دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: اهمیت این مرکز فرهنگی می‌طلبد که به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جدید، مهم و تاثیرگذار استان قم در سال 96 ثبت شود.

 مشارکت آحاد مردم ارزش های دفاع مقدس را ماندگار می کند

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات زیربنایی ساخت مرکز فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان و تامین اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، بودجه ملی و بودجه استانی، اظهار داشت: تکمیل این مرکز مهم در بازدید اخیر سردار دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مورد تاکید بسیار قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات مربوط به ساخت موزه با همکاری دستگاه‌های استان سرعت قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت به طوری که ان‌شاءالله در دهه فجر امسال مراحل ساخت بنا به اتمام برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: ان‌شاءالله با مشارکت شهرداری و همزمان با روند تکمیل ساختمان مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنابر ضرورت صرفه‌جویی در زمان، کار محوطه‌سازی 25 هکتاری مرکز نیز طبق طرح مصوب به پایان برسد و صرفاً شاهد موزه آرایی آن باشیم.

وی یادآور شد: به زودی بخشی از ادوات نظامی مورد نیاز موزه شامل تانک، نفربر، تجهیزات فردی و ... جهت استقرار در محوطه به این مرکز تحویل می‌شود.

حسینی با اشاره به همکاری کامل اداره کل حفظ آثار قم با مؤسسه‌های فعال در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: درصد قابل توجهی از اسناد و مدارک مورد نیاز این مؤسسه‌ها از آرشیو این اداره کل تامین می‌شود اما پس از راه‌اندازی موزه، کلیه اسناد باید با رعایت استانداردهای لازم، منحصراً در این مرکز جمع آوری و نگهداری شوند.

وی با اشاره به طرح «هر رزمنده یک خاطره و هر شهید یک کتاب»، خاطرنشان کرد: در این راستا و نیز در زمینه نهضت ملی خاطرات دفاع مقدس، با همکاری سایر دستگاه‌های استان همچون بنیاد شهید و ... اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار