دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«هویتزر» سیلی آتشین نزاجا در منازعات زمینی

توپ خودکششی «هویتزر» با قابلیت استفاده از گلوله‌های هوشمند قادر به انجام ماموریت‌های مختلف از جمله تخریب خطوط ارتباطی و پایگاه‌های نظامی دشمن تا شعاع 22 کیلومتری است.
کد خبر: ۲۴۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 06June 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، واحدهای توپخانه از گذشته تا به امروز به جهت عملکرد و جایگاه عملیاتی در سطح ارتش‌های دنیا همواره مورد توجه و یکی از پرکاربردترین رسته‌های نظامی محسوب شده است.
 
این واحدها به جهت قدرت آتش فزاینده و کاربرد کم هزینه‌تر نسبت به جنگنده‌ها همواره مورد استقبال بوده و نقش مهمی را در جنگ‌های کلاسیک و نامنظم ایفا کرده‌اند. انهدام مراکز و تاسیسات نظامی، انهدام پشت خطوط دفاعی و عقبه دشمن و همچنین قابلیت مورد اصابت قرار دادن ستون‌های زرهی دشمن از جمله مواردی است که معمولا توسط رسته توپخانه به سهولت انجام می‌پذیرد.
 
قابلیت پدافندی توپخانه‌ها در زمان حمله، با گلوله باران کردن خطوط تهاجمی دشمن شکل گرفته و همچنین در زمان حمله نیروهای خودی توپخانه می‌تواند با آتش سنگین خود خطوط دفاعی و عقبه دشمن را مورد اصابت قرار داده و به این ترتیب پشتیبانی لازم را از نیروهای خودی انجام دهد که این مسئله نیز همواره مورد توجه کارشناسان نظامی قرار می‌گیرد.
 
توپ هویتزر دست بلند نزاجا در منازعات زمینی 
 
براساس این گزارش هر رسته توپخانه بنا به ماموریت خود از انواع راکت اندازها، خمپاره اندازها و توپ‌های کششی و خودکششی در کالیبرهای مختلف استفاده می‌کند که توپ‌های خودکششی با توجه به تحرک و چالاکی بهتر و تغییر در موقعیت می‌تواند دست فرماندهی را در میدان نبرد بازتر کند.
 
نیروی زمینی ارتش در مهرماه سال 94 همزمان با هفته دفاع مقدس از نخستین توپ خودکششی بهینه سازی شده «هویتزر» رونمایی کرد. توپ 155 میلیمتری هویتزر بهینه سازی شده در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا با قابلیت‌هایی چون سرعت، چالاکی و دقت در اصابت اهداف از جمله سامانه‌های دفاعی پر کاربرد در مقابله با تهدیدات احتمالی محسوب می‌شود.
 
این سامانه دفاعی که تست‌های میدانی خود را در حضور فرماندهان نیروی زمینی با موفقیت پشت سر گذاشته است، قابلیت انهدام اهداف تا شعاع 22 کیلومتری را دارا است. گلوله 155 میلیمتری این تانک خود نیز بیانگر میزان قدرت آتش آن در میادین نبرد است.
 
توپ خودکششی هویتزر با قابلیت استفاده از گلوله‌های هوشمند قادر به انجام ماموریت‌های مختلف از جمله تخریب خطوط ارتباطی و پایگاه‌های نظامی دشمن است. این سامانه دفاعی که از 3 خدمه بهره می‌برد به طور متناوب قادر است در هر دقیقه 6 تا 8 گلوله شلیک کند.
 
توپ هویتزر دست بلند نزاجا در منازعات زمینی 
 
سازمان جهادخودکفایی نزاجا طی دو سال اخیر چندین نمونه از این دستگاه را در داخل این سازمان تولید کرده و در مناسبت‌هایی چون هفته ارتش و دفاع مقدس تعدادی را بنا به خواست در اختیار یگان‌های تابعه قرار داده است.

نمونه اولیه این توپ در دهه 70میلادی وارد ستاد رزم ارتش آمریکا شد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها