دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ایجاد لایه‌های دفاعی در نقاط مرزی با استفاده از تک‌تیراندازها

نیروهای مسلح ایران به منظور افزایش کارایی و برد عملیاتی رسته تک‌تیراندازی، ضمن نوآوری و تجهیز یگان‌ها به سلاح‌های تک‌تیرانداز در کالیبرهای مختلف با ایجاد لایه های دفاعی_تاکتیکی در مسافت‌های گوناگون، سطحی از بازدارندگی را در نقاط مرزی کشور ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 04June 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امروزه رسته تک‌تیراندازی یکی از مهمترین رسته های امنیتی در مجموعه‌های نظامی محسوب می شود، به طوریکه در جنگ‌های منطقه ای کاربرد قابل توجهی نسبت به گذشته پیداکرده و به تناسب گذر زمان نیز در این رابطه سلاح هایی با قدرت و دقت بیشتری طراحی و ساخته شده است.
 
مقابله با نیروهای موثر، حذف عناصر کلیدی دشمن در میادین رزم، و اثرگذاری بر روحیه نیروهای مقابل بر توجهات و جایگاه تک‌تیراندازی در رسته های نظامی افزوده است.
 
همچنین استفاده از سلاح های تک‌تیرانداز در کالیبرهای بالاتر با برد و قدرت آتش بیشتر نیز سبب شده تا اینگونه سلاح ها قابلیت مقابله با «بالگردها»، «پهپادها»، سنگرهای «بتنی» و «خودروهای زرهی» را نیز داشته باشد و به عنوان یک سلاح کاربردی تر در عرصه منازعات شناخته شود.
 
پوشش لایه‌های دفاعی تاکتیکی در مسافت‌های مختلف با استفاده از تک‌تیراندازها 
 سلاح تک‌تیرانداز طاهر

مجموعه نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش و سپاه پاسداران و صنعت دفاعی کشور در طول سالهای اخیر با رصد تهدیدات و دریافت اهمیت جایگاه تک‌تیراندازها در جنگ های کلاسیک و نامنظم دست به کار شده و سلاح‌های مختلفی را در این رابطه طراحی و مورد تست قرار داده اند که از جمله می توان به سلاح تک‌تیرانداز فتح، آرش، فاتح، صیاد، تک‌تاب، مرصاد، شاهر، طاهر، باهر و حیدر را نام برد.
 
 براساس این گزارش نیروی زمینی ارتش در مرداد ماه سال 94 مدرسه تک‌تیراندازی را در مرکز آموزش های تکاوری این نیرو در پرندک افتتاح کرد.

فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای روبرویی با چهره نوینی از تهدیدات با عنوان جنگ های نیابتی و مقابله با گروههای تروریستی یگان های تک تیرانداز در صد قرار می گیرند،افزود: ما آموزش تک تیراندازان را در اولویت برنامه های خود قرار دادیم.
 
ایجاد لایه‌های دفاعی در نقاط مرزی با استفاده از تک‌تیراندازها
سلاح صیاد
 
امیر پوردستان توضیح داد: در این راه مدرسه آموزش تک تیراندازی را در مرکز آموزش های تکاوری پرندک افتتاح کرده ایم که در این مرکز آموزش های تخصصی سلاح های 7.63 ، 12.5 و 12.7 میلی متری و سلاح تک تیراندازی 23 میلی متری باهر آموزش داده می شود.
 
همچنین رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا در حاشیه رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 4 گفت: با یک آینده‌نگری مبتنی بر واقعیت‌های حوزه نبرد به طراحی و ساخت انواع سلاح‌های تک تیرانداز روی آورده ایم، به گونه‌ای که بتواند به صورت منظومه‌ای تمامی منطقه نبرد را تحت پوشش قرار دهد، لذا در چند سال گذشته سلاح‌های مختلفی را طراحی، ساخته و رونمایی کرده‌ایم.
 
پوشش لایه‌های دفاعی تاکتیکی در مسافت‌های مختلف با استفاده از تک‌تیراندازها
دراگانوف بهینه سازی شده در دست تکاوران آجا
 
امیر زواره‌ای بیان کرد: برای اینکه در لایه‌های مختلف تاکتیکی از این تسلیحات استفاده کنیم باید در کالیبرهای مختلف از آن داشته باشیم، لذا متخصصان جهادخودکفایی در سالیان گذشته سلاح تک تیرانداز آنتی متریال 23 م.م «باهر» و 14.5 میلیمتری «شاهر» را تولید و تحویل یگان‌های نزاجا کرده اند.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا عنوان کرد: در این رزمایش سلاح‌های 7/62 دراگانوف را بهینه سازی کردیم به صورتی که در حوزه رزم جدید بتواند همزیستی و کارآیی لازم را برای صحنه نبرد و فرد تک تیرانداز داشته باشد.
 
پوشش لایه‌های دفاعی تاکتیکی در مسافت‌های مختلف با استفاده از تک‌تیراندازها
توپ تک‌تیرانداز باهر

نیروهای مسلح ایران به منظور افزایش کارایی و برد عملیاتی رسته تک‌تیراندازی، ضمن نوآوری و تجهیز نیروها به سلاح‌های تک‌تیرانداز در کالیبرهای مختلف با ایجاد لایه های دفاعی تاکتیکی در مسافت‌های گوناگون سطحی از بازدارندگی را در نقاط مرزی کشور یا دیگر مناطق مورد نظر ایجاد کرده‌اند.
 
این سلاح‌ها کاربری خود را در انواع جنگ‌های منظم، نامنظم، مرکب و نبرد هیبریدی دارد و بنا به نیاز عملیاتی از 50 متر یعنی کمترین مسافت تا 4 هزار متر را تحت پوشش آتش خود قرار می دهند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در این حوزه به قابلیت های عملیاتی لازم دست یافته اند و توانسته اند بیش از 10 مدل اسلحه را متناسب با شرایط آب و هوایی و نوع تهدیدات ساخته و در اختیار یگان های مربوطه قرار دهند. از اینرو امروز از اسلحه کالیبر 7.62 طاهر تا سلاح تک‌تیرانداز کالیبر 50 حیدر در ستاد رزم نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار