دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پایانی خوش بر ناخوشی‌های یک پدر شهید لشکر فاطمیون

پدر شهید مفقودالاثر «سید علی هاشمی» یک سالی می‌شود که فرزندش را در سوریه از دست داده و در شرایط سختی زندگی می‌کند، شرایطی که امروز به واسطه مهر و عطوفت مردمی به خانواده شهدای مهاجر رنگی از امید گرفته است.
کد خبر: ۲۴۱۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ - 30May 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، خانه کوچک «سید دولت هاشمی» پدر شهید جاویدالاثر مدافع حرم لشکر فاطمیون «سید علی هاشمی» میزبان جمعی از فعالین فرهنگی و مسئولین بنیاد شهید و همکاران است. سفر اخیر پدر شهید به سوریه برای زیارت از حرم عمه سادات جایی که یک سال پیش فرزندش را در راه دفاع از حرم تقدیم اهل بیت (ع) کرده است، بهانه ای برای این دیدار می شود.

مادر، دو برادر و چهار خواهر شهید سال ها پیش به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، چند سالی می شد که تنها همدم پدر، سید علی بود که او هم سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه می رود و چندی بعد توسط تکفیری ها به شهادت می رسد اما پیکرش در منطقه می ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار می گیرد.

پس از شهادت پسر، مسئولان به دنبال رد پایی از خانواده شهید، پدر را در شرایطی سخت در اطراف شهرری در حالی که در یک اتاق مخروبه زندگی می کرد و به کار جمع آوری سنگ های معدن مشغول بود پیدا می کنند.

پایانی خوش بر ناخوشی‌های یک پدر شهید 

دیدن شرایط سخت زندگی، مسئولان بنیاد شهید شهرستان ری و فاطمیون را برآن می دارد تا با همراهی خود پدر، خانه و سرپناهی را برای او تهیه کنند که نتیجه این همکاری تهیه مسکن و وسایل زندگی برای این پدر شهید مفقودالاثر می شود.

به دنبال رفع مشکلات خانواده شهدای مهاجر هستیم/ خانواده‌های شهدای غیر ایرانی زیر چتر حمایتی مسئولان نظام

یکی از مسئولان فرهنگی لشکر فاطمیون در این باره توضیح می دهد: مهرماه سال گذشته بعداز رسیدن خبر قطعی مفقودی شهید هاشمی قریب به سه ماه به دنبال نشانی از پدر شهید می گشتیم تا مفقودی او را به خانواده اش اعلام کنیم. بسیار اتفاقی و با توسلی که دوستان داشتند متوجه شدیم پدر در نزدیکی معدن به کار جمع آوری سنگ مشغول است و در اتاق مخروبه ای زندگی می کند.

وی افزود: رصد اولیه انجام شد، با بازگشت یکی از برادران شهید و پیگیری امورات پدر مطمئن شدیم که ایشان پدر شهید مفقودالاثر سید علی هاشمی است.

مسئول فرهنگی فاطمیون ادامه می دهد: بارها خواستیم پدر را از آن محیط دور کنیم اما خودش قبول نمی کرد و حتی اطلاع دقیقی هم از چگونگی رفتن فرزندش به سوریه نداشت. ده سال پیش همسر به همراه دو فرزند پسر و چهار دخترش به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کرده است. مادر مدتی قبل در جلسه ای که با او داشتیم گفته بود به پسرم علی گفتم که بیا همراه ما زندگی کن اما او گفته بود: «بیایم در لابه لای کفر زندگی کنم؟ من اینجا دعای کمیل می خوانم و ذکر توسل دارم.»

وی با تشریح وضعیت پیشین پدر شهید می گوید: پدر در فضای خیلی بدی زندگی می کرد نه غذا نه لباس و نه جای خواب مناسبی نداشت با پشتوانه و احصاء حقوق شهید در اولین اقدام برای پدر، خانه ای اجاره و وسایل نو تهیه کردیم.

پایانی خوش بر ناخوشی‌های یک پدر شهید
 
این مسئول فاطمیون با اشاره به وظیفه مسئولین نظام جمهوری اسلامی در حمایت از خانواده شهدا، ادامه می دهد: حرکت اثرگذار مهاجرین در دفاع از دین و اسلام وظیفه ما را برای حمایت از آنان بیشتر کرده است. امروز خانواده های مدافعین حرم زیر چتر حمایتی مسئولین قرار گرفته اند و تا حد توان به دنبال رسیدگی و پیگیری مشکلات آنان هستیم.

وی می گوید: بالغ بر سه میلیون مهاجر در کشور ایران ساکن هستند و ما مسئول و میزبان آنها هستم. بعد از موضوع دفاع از حرم مسئولیت ما بیشتر شد. در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی ملیت و قومیت ها را در نظر نگرفتیم چرا که جبهه واحد مقاومت شکل گرفته است و هر آزاداندیشی در میدان مبارزه با کفر ورود پیدا کرده است. از پزشک ومهندس تا کارگر ساده در این عرصه حضور دارند. 98 درصد از خانواده شهدای فاطمیون تحت حمایت مسئولین قرار گرفته اند و امروز در کنار این پدر شهید مفقودالاثر هستیم تا به او بگوییم اگر پسرش نیست ما در کنار او هستیم.

پایانی خوش بر ناخوشی‌های یک پدر شهید 

خانواده شهدای افغانستانی رها نشده اند/ پاسخ بنیاد شهید شهر ری به یک ادعا

«حسین نصرالله»  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، به آمادگی نظام اسلامی برای کمک به مظلومین اشاره می کند و می گوید: بنیاد شهید نیز در هر زمان و مکان که نیار باشد نوکری خانواده های شهدای مدافع حرم را برعهده دارد و همراهی جمع امروز در اثبات همین موضوع است. شهرستان ری دومین شهر خدمتگزار مدافعین حرم در کشور است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، این جلسه را نمایشی از رافت اسلامی می داند و می گوید: همه از جمله تعدادی از کارکنان کارخانه سیمان دراین امر خیر کمک کردند و امروز این سفره ولیمه به مناسبت مشرف شدن پدر شهید به حرم حضرت زینب(س) پهن شده است. این مراسم جوابی بر مدعای کسانی است که می گوید اتباع افغانستانی ای که برای دفاع از حرم می روند رها می شوند و کسی نیست تا از آنان حمایت کند.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
درود بر فاطمیون.
لینک کوتاه برای اشتراک گذاری بهتر شد. احسنت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار