رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی میزبان هیئت‌های قرآنی ایران هستند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در ایام ماه مبارک رمضان میزبان ۳۰ هیئت قرآنی جمهوری اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۲۴۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ - 25May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی قره‌شیخ‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ مانوس شدن قشرهای مختلف جامعه با کتاب و کلام وحی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مهم و مناسبی برای انس بیشتر با کتاب آسمانی قرآن کریم است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع و مختلف قرآنی اجراء می‌شود گفت: هر چند مخاطب این برنامه‌ها همه اقشار مردم هستند ولی جوانان، نوجوانان و کودکان در اولویت قرار دارند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه بیش از  پنج هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند تاکید کرد:برای توسعه فعالیت‌های این مراکز  برنامه‌های مهمی تدوین شده ولی مشارکت خیران در این عرصه مورد توجه قرار دارد.

قره‌شیخ‌لو  با اشاره به اعزام قاریان و حافظان به نقاط مختلف جهان و مناطق محروم در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد:کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در ایام ماه مبارک رمضان میزبان 30 هیئت قرآنی جمهوری اسلامی ایران هستند که عباس هاشمی قاری بین‌المللی بوشهری به مدت 20 روز عازم مسکو می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام این هیئت با هدف ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی است افزود: اعزام هیئت‌‌های قرآنی ایرانی به نقاط مختلف جهان هر ساله در ماه رمضان صورت می‌گیرد که نقش مهمی در ترویج فعالیت‌های قرآنی دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از اعزام کاروان‌های قرآنی به نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم خبرداد و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در ماه مبارک رمضان 16 کاروان قرآنی به نقاط کمتر توسعه یافته و محروم کشور اعزام می‌شوند تا در طول ماه رمضان رونق بخش محافل قرآنی این مناطق شوند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها