مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران؛

حماسه فتح خرمشهر، امتداد حماسه عاشورا است

حجت الاسلام انصاری گفت: اگر 35 سال پیش فتح خرمشهر برگ زرینی را در تاریخ ما رقم زد، به واسطه قیام امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۲۴۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 25May 2017
حماسه فتح خرمشهر، امتداد حماسه عاشورا است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت سوم خرداد سالروز پیروزی غرور آفرین رزمندگان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر مراسم شب شعر و خاطره ایثار با حضور جمعی از شعرا، رزمندگان و حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در سالن اجتماعات مجتمع شورای فرهنگ عمومی كشور برگزار شد.

در این مراسم استاد پرویز بیگی حبیب‌آبادی، استاد مصطفی محدّثی خراسانی، دكتر محمود اكرانی فرد و هادی خورشاهيان به قرائت اشعار خود در خصوص آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس پرداختند و سرهنگ مجتبی جعفری خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بیان کرد.

حجت الاسلام انصاری در سخنانی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تقدیر از حضور شاعران در این مراسم اظهار داشت: اگر 35 سال پیش فتح خرمشهر برگ زرینی را در تاریخ ما رقم زد، به واسطه قیام امام حسین(ع) بود که همه دوستداران ولایت و حتی کسانی که دینی به غیر از اسلام دارند برای زنده نگه داشتن آن واقعه در تلاش اند.

وی با اشاره به حماسه سازی مردم در انتخابات گفت: حماسه انتخابات مردم در جمعه گذشته امتداد عاشورا و فتح خرمشهر است. در طول تاریخ ما دشمن و بدخواهان زیادی داشته و داریم. اگر امروز کشور مقتدری هستیم و سرنوشت دنیا بدون حضور ایران رقم نمی خورد به واسطه مقاومت و جانفشانی مردم است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تجلیل از فداکاری ایثارگران و ماندگاری ایثار آنان را رمز موفقیت هر حرکتی دانست و افزود: فطرت پاک بشری که اعتقاد به بزرگی خدا دارد به دنبال تجلیل از بزرگان و مقابله با دشمن است.

انصاری به اهمیت قلم و بیان و نفوذ آن به عنوان وسیله ای قدرتمند اشاره کرد و ادامه داد: شعر هیجان و غوغا ایجاد می کند. سخن منظوم با محتوای بلند انسان را به حرکت وا می دارد، شعرا در تاریخ بعد از اسلام حماسه آفریدند و در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز یکی از گروه های فعال شعرا بودند. شعرا از حافظان دفاع مقدس هستند.

وی با بیان خاطره ای گفت: اوایل دوران طلبگی و در زمان دفاع مقدس ماموریتی به من محول شد تا پیکر شهیدی را به خانواده اش که در روستاهای محروم بین کرمان و هرمزگان زندگی می کردند برسانم. پاسداری که همراه من بود از بستگان شهید بود. برایم تعریف کرد که «شهید سن بسیار کمی داشت و شاید به 13 سال هم نمی رسید. بارها برای رفتن به جبهه اقدام کرد اما اجازه ندادند. یکبار پدرش را دیدم که با عصبانیت به طرفم می آید. ترسیدم که نکند از اینکه فرزندش قصد رفتن به جبهه را دارد گله مند است. در همین فکر بودم که پدر نزدیکم شد و گفت: من از تو نمی گذرم که اجازه رفتن به پسرم را نمی دهید!»

انصاری تصریح کرد:نزدیک آبادی تپه ای بود که حدود 100 نفر از خانواده شهید در انتظار ما بودند. در بین جمعیت پدر شهید قابل تشخص نبود. پدر شهید را معرفی کردند و قرار شد پیکر را پشت خانه در قبرستان ده که دوتا خانه بیشتر در این روستا نبود شهید را به خاک بسپاریم. هنگام تدفین شهید پدر جلو آمد و گفت می خواهم جنازه فرزندم را خودم دفن کنم. پدر با شهامت داخل قبر رفت و این نوجوان شهید را به خاک سپرد. به واقع فتح خرمشهرها به پشتوانه وجود چنین مردم خدایی است.

در پایان مراسم از پنج شاعر حاضر در این مراسم با اهدای لوح تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها