مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تبعیت محض از ولایت رمز فتح خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تشریح دلایل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس گفت: ایمان به وعده الهی، انگیزه ولایی، غیرت دینی و ملی، وحدت نیروهای مسلح، تجربه فرماندهان و تبعیت محض از فرمان امام راحل از جمله دلایل این پیروزی تاریخی بوده است.
کد خبر: ۲۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 25May 2017

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در همایش فاتحان خرمشهر در تبریز با بیان این‌که آزادی خونین‌شهر به برکت ایمان راسخ و تبعیت رزمندگان از ولایت بوده است، اظهار داشت: سوم خرداد ثابت کرد که خون بر شمشیر پیروز است.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی با تجهیز رژیم بعث عراق به دنبال براندازی انقلاب نوپای ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: رژیم متجاوز عراق با همراهی ابرقدرت‌های شرق و غرب و با حمایت دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، جنگی همه جانبه آغاز کرد، اما در همان ابتدا زمین‌گیز شد.

سردار جعفری با بیان این‌که مجاهدت رزمندگان و نیروهای مسلح اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور دست رژیم متجاوز بعثب عراق بیفتد، افزود: هدف اصلی دشمنان از ورود صدام به جنگ نیابتی علیه ایران اسلامی، خاموش کردن نهضت بیداری اسلامی ملت ایران بوده است، تا گفتمان انقلابی و جهانی در منطقه فراموش شود.

دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان آذربایجان شرقی با تشریح دلایل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: ایمان به وعده الهی، انگیزه ولایی، غیرت دینی و ملی، وحدت نیروهای مسلح، تجربه فرماندهان و تبعیت محض از فرمان امام راحل از جمله دلایل این پیروزی تاریخی بوده است.

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی خرمشهر در شرایطی انجام شد که توان رزمی دشمن سه برابر ما بود و ارتش بعثی نزدیک به 50 هزار نفر نیرو برای تصرف خرمشهر مستقر کرده بود، اما با ادغام یگان‌های سپاه و ارتش عملیات حصر آبادان و فتح خرمشهر به وقوع پیوست و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران اسلامی رقم خورد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: صدام اعلام کرده بود؛ اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را بگیرند کلید بصره را تقدیم خواهم کرد؛ این سخن نشان از اعتماد کاذب صدام به نیروهای بعثی داشت، البته بعد از فتح خرمشهر تمام معادلات سیاسی منطقه بهم خورد و صدام برای خروج از این شکست مفتضحانه دست به آب و آتش زد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که پایان هشت سال دفاع مقدس، به معنای پایان توطئه و فتنه دشمنان علیه انقلاب اسلامی نبوده است، گفت: دشمنان پس از جنگ نظامی وارد فازهای جدیدی از عملیات های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه انقلاب اسلامی ایران شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار