همزمان با سوم خرداد صورت گرفت؛

حضور مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در برنامه زنده تلویزیونی فصل تماشا

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در برنامه زنده تلویزیونی فصل تماشا حضور یافت.
کد خبر: ۲۴۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ - 25May 2017

به گزارش خبرنگاردفاع پرس از سمنان، سرهنگ پاسدارمحمد حسن سلامی با اشاره به پیامدهای پیروزی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در زمان اشغال  خرمشهر با توجه به این که  انقلاب اسلامی ما تازه به پیروزی رسیده بود و نیروهای مسلح انسجام لازم و کامل را نداشت و نیروهای مردمی فاقد تجربه جنگ و دفاع نظامی از کشور بودند، از این رو دشمن که در راس آن استکبار جهانی قرار داشت از این فرصت به نفع خود استفاده  و تهاجم  نظامی تمام عیاری را بر علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند.

وی ادامه داد: دشمن اندیشیده بود در تهاجم کوتاه  و سریع  می تواند  ایران را اشغال کند  و با این  تفکر حمله خود را آغاز نمود، آنچه  برای ما  و انقلاب ما  در این تهاجم مهم بود دفاع همه جانبه رزمندگان از انقلاب بود که با وجود  حضور50 درصدی نیروهای  مردمی در جبهه  در کنار نیروهای مسلح باعث شد رزمندگان  ایران  مجاهدانه در مقابل  دشمن ایستادگی کنند  و پیروزی بزرگ را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

سلامی بیان داشت: دشمن تا قبل از فتح خرمشهر حالت تهاجمی  و برتری نظامی نسبت به ما داشت  و پس از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر توازن و ماهیت جنگ به نفع ما تغییر پیدا کرد و دشمن از حالت تهاجمی به حالت تدافعی تغییر ماهیت داد  و روحیه دشمن پس از فتح خرمشهرتضعیف و جبهه انقلاب و اسلام تقویت گردید.

وی گفت: فتح خرمشهر نقطه اوجی در تاریح  دفاع مقدس ما بود  و بعد پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس پیروزهای بزرگ رزمندگان اسلام در عملیات های دیگر در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

سلامی در خصوص عوامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: ایمان قوی رزمندگان، داشتن روحیه حماسی و جهادی، اطاعت محض از امام بزرگوار و ولایت و حضور یکپارچه مردم  در صحنه از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی  بوده است .

وی بااشاره به انتقال ارزش های  انقلاب و دفاع مقدس به نسل های آینده  بیان داشت: مقام معظم رهبری از سال های باعظمت و بزرگ  دفاع مقدس به عنوان یک گنج و میراث گرانبها نام بردند که تاریخ انقلاب مارا تغذیه می کند که همه این ها، عظمت دفاع مقدس را نشان می دهد  و امروز رسالتی که بردوش ماست ترویج ارزش های بزرگی است که در دوران دفاع مقدس رزمندگان  دلاور ما  برای تاریخ این کشور به ارمغان آوردند و اولین وظیفه ما در جامعه زنده نگه داشتن مناسبت های دفاع مقدس است تا به دست فراموشی سپرده نشوند  و وظیفه دیگر ما انتقال ارزش های والا انقلاب به جوانان امروز جامعه اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمن راه و روش مبارزه با ما را تغییر داده و ما باید آماده باشیم در سنگرهای دیگر برای انقلاب مجاهدت کنیم.

سلامی در خصوص  زنده نگه داشتم ارزش های انقلاب تاکید داشت:  امروزه جوانان برومند این سرزمین برای دفاع از اسلام در جنگ های نیابتی در آن سوی مرزها  در جبهه های مقاومت اسلامی در حال مبارزه هستند  و بر ماست ارزش هی انقلاب را زنده نگه داریم و هر چه در جامعه ارزش های انقلاب اسلام ترویج پیدا کند  به همان نسبت ضد ارزش ها و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

در پایان این برنامه زنده شبانه تلویزیونی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز های دفاع مقدس سمنان در خصوص برنامه های سوم خرداد بیان داشت: برنامه  های سی و پنجمین  سالگرد فتح خرمشهر با شعار محوری من انقلابی ام  در استان با 1600 برنامه  از سوی نیروهای مسلح، مراکز آموزشی دانشگاهی، تشکل های مردم نهاد، سازمان های دولتی و اجرایی در سطح استان  برنامه ریزی و برگزار خواهد گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها