تحولات جدید در عراق؛

قیروان عراق به‌طور کامل آزاد شد/ ادامه عملیات محمد رسول الله(ص) در غرب استان نینوا

نیروهای بسیج مردمی عراق موفق شدند شهرستان قیروان را به‌طور کامل از اشغال نیروهای اشغالگر داعش آزاد کنند.
کد خبر: ۲۴۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ - 24May 2017
آزادسازی قیروان/ ادامه عملیات محمد رسول الله(ص) در غرب استان نینوی

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، روز گذشته مرحله دوم از سلسله عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق (موسوم به عملیات محمد رسول الله(ص))، که با هدف پاکسازی کامل نواحی غرب و جنوب استان نینوا عراق از وجود تروریست‌های داعشی و رسیدن به مرز با سوریه دنبال می‌شود، با موفقیت به پایان رسید.

طی این بخش از عملیات، شهر قیروان و روستاهای اطراف آن از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شد. در مرحله نخست عملیات نیز شهرستان حضر و نواحی اطراف آن در جنوب موصل به طور کامل آزاد شد.

ابومهدی المهندس جانشین فرمانده بسیج مردمی با اعلام این خبر، از تلاش نیروهای بسیج مردمی برای تداوم عملیات برای پاکسازی دیگر نواحی اشغالی تأکید کرد.

این فرمانده از تاکتیک‌های جدید داعش برای جلوگیری از حملات نیروهای بسیجی خبر داد و گفت: در مراحل بعدی عملیات آزادسازی، اولویت‌ نیروهای بسیج عراق آزادسازی شهروندان گروگان‌گرفته شده از سوی داعش و پس از آن، آزادسازی منطقه اشغالی است.

همچنین نیروهای داعش پس از شکست در حضر و قیروان، دست به اجرای حمله به مواضع نیروهای بسیج مردمی در اطراف شهر حضر کردند. این حمله با واکنش قاطع نیروهای بسیجی عراق مواجه شد و طی آن علاوه بر انهدام دو خودروی نظامی داعشی‌ها، هشت تن از آنان نیز به درک واصل شدند.

انتظار می‌رود که طی روزهای آینده با پاکسازی کامل شهر موصل از وجود تروریست‌های داعش، عملیات گسترده برای پاکسازی منطقه تلعفر و همزمان با آن، عملیات حرکت به سمت مرزهای میان عراق و سوریه آغاز شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها