کارشکنی مخالفان تحت حمایت رژیم سعودی در مذاکرات سوریه

یک منبع وابسته به هیات عالی مذاکرات (تریبون ریاض) در ژنو گفت سه نفر از شخصیت‌های این هیات، نقشی کارشکنانه دارند و خواهان پیشرفت در گفتگوها نیستند.
کد خبر: ۲۳۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ - 19May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک منبع وابسته به هیات عالی مذاکرات (تریبون ریاض) در ژنو گفت سه نفر از شخصیت‌های این هیات، نقشی کارشکنانه دارند و خواهان پیشرفت در گفتگوها نیستند.

به گزارش خبرنگار روسیا الیوم در ژنو به نقل از منبع یاد شده، این سه نفر، «رياض حجاب، محمد علوش و ابواسامه الجولانی» هستند.

وی افزود اختلافات میان اعضای هیات عالی مذاکرات (مخالفان تحت حمایت ریاض) به قوت خود باقی است و رایزنی‌ها برای پشت سرگذاشتن این اختلافات همچنان ادامه دارد؛ زیرا سه فرد یاد شده، با تشکیل هیاتی یکپارچه از معارضان از طریق ادغام تریبون‌های قاهره و مسکو مخالفند.

منبع یاد شده پیشتر اعلام کرده بود اعضای تریبون «ریاض» به دلایل بسیار با هم اختلاف نظر دارند که مهم‌ترین آن، این است که این هیات از سوی سه شخصیت یاد شده اداره می شود ونقش بقیه اعضا تشریفاتی است.

وی همچنین با اشاره به وجود اختلافاتی درباره امکان ادغام هیات‌های تریبون قاهره ومسکو برای تشکیل هیات یکپارچه از معارضان گفت که این ایده با اعتراض شدید مسئولان هیات عالی مذاکرات مواجه شد.

«محمد علوش وابواسامه الجولانی» به نمایندگی از گروه‌های مسلح شرکت کننده در مذاکرات آستانه در هیات معارضان حضور دارند.

«ابواسامه الجولانی» که نام حقیقی‌اش را فاش نمی‌کند، به همراه «یاسر عبدالرحیم» با اعتراض به نقش ایران در تضمین آتش‌بس در سوریه هنگام امضای یادداشت ویژِه ایجاد مناطق کاهش تنش در روز (چهارم می جاری)، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

«نصر الحریری» رئیس هیات عالی مذاکرات دیروز در نشست مطبوعاتی در «ژنو» گفته بود که با «استفان دی میستورا»، فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره موضوع انتقال سیاسی قدرت گفت‌و‌گو کرد.

«نصرالحریری» گفت هیات مخالفان گزارش‌هایی را درباره اوضاع انسانی به «دی میستورا» ارائه کرده است که درآن بر موضوع زندانیان تمرکز کرده است.

وی افزود هیات معارض، روز (جمعه) دو یادداشت را درباره نقش ایران در سوریه و نیز موضوع زندانیان به «دی میستورا» تحویل خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار