دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پیشروی نیروهای عراقی در مناطق مختلف استان نینوا/ موصل در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفت

نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق در آخرین مراحل پاکسازی استان نینوا از لوث تروریست‌های تکفیری قرار دارند.
کد خبر: ۲۳۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 16May 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در استان نینوا، با محوریت آزادسازی شهر موصل و مناطق مشرف به آن، وارد حساس‌ترین و آخرین مراحل خود شده است. از تمام مناطق شهر موصل، تنها سه ناحیه در غرب این شهر در تصرف تروریست‌های چچنی، افغانستانی و سعودی داعش باقی مانده است، که هم‌اکنون نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق در این سه منطقه با آنان درگیر نبرد هستند.

از سوی دیگر نیروهای بسیج مردمی عراق با پیشروی در حومه شهر «قیروان» در غرب موصل، قریب به 40 روستا در اطراف این شهر را آزاد کردند. هدف از این عملیات، که پس از موفقیت در عملیات محمد رسول الله(ص) و آزادسازی شهر باستانی حضر و مناطق اطراف آن در غرب موصل آغاز شد، پاکسازی نیروهای تروریست در مسیر رسیدن نیروهای بسیجی عراقی به مرزهای بین‌المللی با سوریه است؛ چیزی که با مخالفت کشورهای عربی حامی تروریسم، بویژه رژیم سعودی و پادشاهی اردن، مواجه شده و واکنش‌های تند آنان را به دنبال داشته است. این واکنش‌ها در راستای جلوگیری از تقویت محور مقاومت و تأمین امنیت هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

علاوه بر دو عملیات فوق، نیروهای حشدالشعبی حلقه محاصره محکمی به دور تروریست‌های داعش واقع در سه شهر تلعفر، شیخ ابراهیم و عاشق کشیده‌اند که از شهرهای تلکیف و بادوش در شمال غربی موصل آغاز و به شهر قیروان و حومه شهر سنجار در غرب استان نینوا منتهی می‌شود. این منطقه را می‌توان مهم‌ترین ناحیه تحت کنترل داعش در خاک عراق، همزمان با برخی مناطق باقی‌مانده در مرز این کشور با سوریه، دانست.

با توجه به پیشروی‌های گسترده اخیر و اظهارات پی‌درپی مقامات عربی و غربی پیرامون نگرانی در مورد گسترش عملیات‌های بسیج مردمی در استان نینوا و هراس آنان از رسیدن بسیجیان عراقی به مرز با سوریه، انتظار می‌رود که دولت‌های عربی مانند اقدام اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم سعودی، دست به تلاش‌هایی گسترده جهت ممانعت از حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در سوریه بزنند. اقداماتی که می‌توان آن را مقدمه سلسله تلاش‌هایی عربی- غربی- عبری جهت مقابله با توان نیروهای محور مقاومت در عراق توصیف کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار