در شورای حقوق بشر سازمان ملل

تشکیل «کمیته تحقیق» درباره جنایات رژیم‌صهیونیستی به رأی گذاشته می‌شود

قرار است در جلسه امروز شورای حقوق بشر در مورد تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی با هدف بررسی جنایات رژیم صهیونیستی رأی‌گیری شود.
کد خبر: ۲۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 23July 2014

تشکیل «کمیته تحقیق» درباره جنایات رژیم‌صهیونیستی به رأی گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز چهارشنبه در جلسهای، تشکیل کمیته تحقیق بینالمللی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به رأی خواهد گذاشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: آمریکا و «اسرائیل» سعی خواهند کرد مانع از تصویب این طرح شوند اما احتمال میرود که موفق نشوند و اسرائیل محکوم شود و کمیتهای شبیه به «کمیته گلدستون» که پس از عملیات موسوم به «سرب گداخته» در نوار غزه تشکیل شد، صورت بگیرد.
 
هاآرتص در ادامه افزود که واشنگتن، اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا علیه این طرح رای خواهند داد اما اکثریت آراء به نفع آن خواهد بود.
 
پس از تجاوز رژیم صهیونیستی  به غزه در سال ۲۰۰۹ یک هیئت تحقیق اعزامی سازمان ملل که توسط وکیلی از آفریقای جنوبی و قاضی سابق به نام «ریچارد گلدستون» رهبری می شد جنایات این رژیم در غزه را بررسی کرد و بر آن صحه گذاشت و استفاده از فسفر سفید را  جنایت جنگی خواند اما رسانههای امریکا از انتشار گزارش ۲۰۰۹ سازمان ملل متحد جلوگیری کردند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار